úterý 8. července 2014

Moravská Provence

Ani nevím jak k tomu došlo, ale jednoho krásného dne jsem si zamilovala vůni levandule. Když jsme byli na dovolené ve Francii, tak jsem byla nadšená, že jim všude nádherně roste levandule a vzduch voní krásně levandulově. Takže jsem si nasadila také pár keřů na zahrádku. Mám jich osm keřů, šest velkých stejných a dva menší, jiný druh. Večerní posezení v pergole mi připomíná dny strávené v Provence. Vzduch voní levandulí a růžemi, kolem brzučí včely a zem je vyprahlá od slunce. Tak proč by Morava nebohla být takovou obdobou Provence. Všichni kolem sklízí už hezkou chvíli levanduli, jen mě začíná rozkvétat teprve nyní. Včera odpoledne jsem se tedy pustila do sběru. Začala jsem stříhat rozkvetlé snítky levandule a vázat z ní kytice na sušení. Zatím jsem ostříhala pouze dva keře a mám pět svazků a trošku kvítků do pytlíčků. Jedna kytice už mi zdobí krb. Než jsem levanduli zpracovala, tak jsem voněla asi až za ušima. Další sběr se odkládá až na konec týdne. Ještě musím našít pytlíčky, aby bylo do skříní, těch není nikdy dost. Letos chci vyzkoušet levandulovou sůl do koupele. Levandule není nikdy dost. Přeji levandulovou dobrou noc. Rija
Levandulovo růžový záhonek




6 komentářů:

  1. Pěkná úroda Jaruš, a voňavá:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezka levandulova uroda ,kombinace levandule a ruzi se mi moc libia vsechno tak krasne voni. Uzivejte si vase teploucko.

    OdpovědětVymazat
  3. tam muselo voňať nádherne :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádhera!!! A předpokládám, že jsi voněla ještě i ráno krásně levandulově :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jarko nádhera...příští rok se Ti keříky ještě víc rozrostou a bude větší úroda...krásný den, Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné! To musí být vůně! :-)

    OdpovědětVymazat