úterý 4. srpna 2020

Tentokrát autem - den pátý

Naplánované cyklo výlety jsem zvládla a za odměnu jsem měla slíbenou návštěvu zámku Loučeň. Při plánování trasy, jsme narazili na další zajímavý zámek Benátky nad Jizerou. Zjistili jsme, že si tam každý najdeme to své pro potěchu duše. Manžela zaujala expozice věnovaná Tychonu Brahovi, který na zámku nějakou dobu žil. Dokonce za ním přijel i Johannes Kepler. Mě pro změnu zaujalo, že na zámku působil, jako učitel hudby, Bedřich smetana a samozřejmě muzeum hraček. Jeden zámek a našli jsme si v něm každý to své. V jednom muzeu byla expozice známých rodáků, historie, astronomie a hudebních nástrojů. Expozice byla moc hezky udělaná. Z jednoho muzea jsme přešli do druhého. Jsem hračička a expozice plná dětských kuchyněk, obchůdků, panenek, medvídků, byla to pravé pro mě. Ještě dnes bych brala nějaký krásný pokojíček pro panenky. Navíc, když jsem viděla, jaké titěrné drobnosti byli lidé schopni vyrobit, tak jsem nestačila žasnout nad zručností, umem a nápaditostí. Samozřejmě tam byli hračky i pro kluky, tak se pokochal i manžel a oba jsme se zastavili u modelu nádherné železnice. Prošli jsme se parkem, pokochali výhledy na krajinu kolem nás. Na náměstí si dali kávu a hledali hvězdárnu. Našli jsme ji a museli jsme se jít podívat až k ní. 
Z Benátek jsme vyrazili směr Loučeň. Zámeček je to malý, ale krásný. Navíc kolem něj je překrásný park, plný krásných košatých stromů. Po celém parku je spousta zajímavého posezení a 12 zajímavých labyrintů a bludišť. Procházeli jsme parkem, posedávali na lavičkách, relaxovali v pohodlných lenoškách, pozorovali život v jezírku a sem tam se ztratili v nějakém labyrintu. Čas plynul kolem nás a mi si užívali krásného slunečného dne. Poslední den naší dovolené se vydařil, stejně jako ostatní dny. Jen to moc rychle uteklo. 
Ve čtvrtek jsme se vrátili domů, kde na mě čekala hromada práce. Zahrada se začala ztrácet v zákoutích plevele. Část jsem do neděle zvládla vyplet a zbytek čeká, až přestane pršet. Pokračování v příštích dnech.
Od včerejška jsem v práci a stále se nemůžu vzpamatovat z těch úžasných dojmů, kterých jsem pořád plná. Manžel nezahálel a našel pro mě kolo, tak si jej pojedu prohlédnout a uvidím, jak se spolu budeme kamarádit. Rija
































8 komentářů:

  1. Měli jste moc pěknou dovolenou. Je tady u nás tolik krásných míst a vy některá navštívili.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za krásné fotky z vaší dovolené. V Loučni jsme byli, ale je to už opravdu hodně dávno...
    Rijo, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, putování s Tebou se mi moc líbilo. Hezké léto přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, hezké zakončení dovolené. Na zámku Loučeň jsem byla (vdávala se tam neteř), v Benátkách na Jizerou ne, ale vyýstava hraček by se mi určitě líbila.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný výlet jste měli. Ta expozice hraček musela být skvělým zážitkem! Měj se krásně, Ivana

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotografie. Je dobře, že se dovolená tak vydařila a máte krásné vzpomínky. Také jsem obdivovala ty malinké titěrnosti alespoň na tvých fotografiích.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, to je zážitků, během jednoho výletu. Krásně jste se měli všude, také bych si to na zámcích užila. Líbí se mi i v muzeu hraček, krásné věcičky mají vystavené.
    Rijo, přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní výlet, moc se mi líbí ty hračky :)

    OdpovědětVymazat