neděle 30. června 2019

Pořád se něco děje

Krásný poslední červnový den. Dětem začaly prázdniny, někteří už odjeli na dovolenou, jiní na ni teprve odjedou. Při pohledu na teploměr, zahradu plnou rozkvetlých levandulí a oleandrů, přemýšlím, zda už na dovolené nejsem. Zatím ne, dovolenou plánujeme až za necelé tři týdny a budeme se toulat po vlastech Českých. Pořád je v té naší malé zemičce hodně míst, která jsme neviděli.
I když bychom si dovolenou zasloužili. Manžel o něco víc, ale tomu od zítřka začínají prázdniny, takže on odpočívat bude. V minulých dnech se opravdu moc činil. Minulou sobotu nám přivezli pět a půl tuny kačírku. Z počátku to vypadalo, že bude kamení málo. Včera odpoledne jsme museli přemýšlet, kam šutry složit. Myslím si, že i já si dám na chvíli od kamení pauzu:-). Nejenže jsme zasypali prostor mezi bylinkami, ale kačírkem jsme zasypali chodníčky mezi záhonky. Dokonce zbylo i na ostrůvek. Tam musím ještě dosypat kůru. Upravili jsme prostory kolem domu a hned to vypadá všechno lépe. Pomaličku, ale jistě si plníme další sen. Od té doby, co si na zahradě vytvářím takovou malou oázu klidu, toužila jsem po snídaňovém koutku alá Provance. Bílý kovový nábytek byl můj sen už dlouho. Manžel připravil místo, kde se bude koutek nejlépe vyjímat. Je to místo, kde je ráno nejdřív sluníčko (v době tropických veder, je jedno, kde si kávu vypiji, ale naštěstí není ještě takové horko) a večer na to místo nejdéle svítí sluníčko, takže když bude na podzim chladněji, dá se venku posedět o něco déle. Jenže znáte to, pořád sníte o něčem a nakonec se zamilujete do něčeho úplně jiného. Tedy, alespoň já to tak poslední dobou mám. Takže nábytek mám z černého kovu a dlažbu nakonec taky úplně jinou, ale myslím si, že to bude úplně to pravé:-). Snídani jsem už o víkendu otestovala, i když zatím dlažba ještě není položená. I tak vafle s marmeládou a káva chutnaly výborně. Po menších problémech máme sestavenou i zahradní houpačku. Teď už jen najít ten čas a chvíli si polenošit. Ráno jsem chvíli testovala, dokonce i s časopisem v ruce. Přeji vám všem krásné a pohodové léto. Rija







3 komentáře:

  1. Jarko,krásné léto i tobě. Užívej si zatím zahrady - je čeho a dovolená tu bude coby dup

    OdpovědětVymazat
  2. Jarko, krásně jste to vymysleli a zrealizovali. Kačírek mezi záhony vypadá skvěle. Užijte si prima léto. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, zahradu máte moc hezkou. Kačírek máme taky, na několika místech, takové malé Chorvatsko tomu říkám :o) Moc se mi líbí posezení i záhonky s tou starou zdí - to je moc krásné!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat