sobota 15. června 2019

Hukvaldy

Máme za sebou nejteplejší týden tohoto roku. Přiznám se, že jsem úplně vyřízená. Brala bych pár dní ochlazení a nějakou kapku. To vedro mě ničí. Uplynulý víkend byl nádherný a zároveň i nabitý událostmi. V sobotu jsme vyrazili na plánovou cestu do Frýdku Místku. Jezdíme tam dvakrát do roka. Počasí bylo takové všelijaké, dusno, sem tam kapka. Naštěstí jsme měli štěstí a buď jsme před deštěm utekli nebo přijeli po dešti. Vzhledem k tomu, že poslední týdny pořád jen pracujeme na zvelebování našeho bydlení, tak jsme se rozhodli udělat si cestou zpět malý výlet. Zastavili jsme se na Hukvaldech. Kdysi dávno jsme tam byli, ještě s malými dětmi, ale počasí nám absolutně nepřálo a byla pořádná průtrž, tak jsme sedli do auta a pokračovali. Tentokrát nám štěstí přálo a my jsme přijeli po dešti. V kavárně na náměstí jsme si dali kávu a zamířili do informačního centra. Od té doby, kdy jsme si na Pradědu pořídili turistický deník, si vozíme z cest turistickou vizitku a razítko. Občas je to komplikované, neboť na můj mozek začíná útočit ten protivný Němec a mě se stává, že deník zapomenu doma:-). Kupodivu jsem nezapomněla, tak mám dvě razítka a dvě vizitky. Z informačního centra naše kroky zamířili do obory a vystoupali jsme k hradu. Zjistila jsem, že moje kondice, je rok od roku horší. Zadýchávám se čím dál víc a ještě k tomu se potím. Měla bych se nad sebou zamyslet a něco se svou kondicí udělat. Vůbec jsem neměla tušení, že je hrad takový rozsáhlý a zachovalý. Dokonce je tam i krásná kaple. Hrad je plný kouzelných zákoutí, uliček a místy se opravuje. Vyhlídka po okolí byla překrásná. Měli jsme štěstí, právě probíhal koncert dobové hudby. Stihli jsme sice jen konec, ale vystoupení skupiny Subulcus nás okouzlilo. Pokud někde uvidím, že vystupují nenechám si ujít příležitost si je poslechnout. Cestou k autu jsme si všimli nástěnné tabule se zajímavostmi okolí a máme další tip na prodloužený víkend. Určitě se do těch míst musíme vrátit. Domů jsme dojeli po osmé hodině večer a u nás bylo pořád nádherně teplo, tak jsme ještě chvíli poseděli na zahradě a pozorovali odlesky zapadajícího slunce. Buďte dnes opatrní, teploměr bude šplhat do závratných výšin. Rija































6 komentářů:

  1. Moc ráda jsem si prohlédla Tvoje fotky. V těchto místech jsem nikdy nebyla.
    Hezký víkend, Jaru!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jaru, musím tvůj příspěvek ukázat manželovi. Za mlada jezdil na Hukvaldy pravidelně a rád. Já tam pořád ještě nebyla...
    Měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Jarko, ráda navštěvuji hrady, zámky, skanzeny i zříceniny. Zde jsem nebyla a tak jsem se s Tebou ráda prošla. Moc hezký hrad.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Hukvaldy jsme měli v plánu teď na dovolené, ale nakonec na ně nedošlo. Tak jsem si tam ráda udělala výlet alespoň prostřednictvím tvých fotek.

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo příště se vydejte oborou až k hájence. Bože, to je krása. Krásná procházka pod stromy, zvláštnosti a upoutávky kolem cestiček, a už třetí liška Bystrouška (někdo nám ji už 2 x ukradl), stádečka daňků, krásně opravená hájovna a kousek dál po cestě krásné kryté sezení s vyřezávanou sovou. Stojí to zato. A podzim je tam nádherný, ale i zima stojí zato. V zimě je tam méně lidí, ticho. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za povídání a fotky z míst, co vůbec neznáme. Pěkný večer, Pavel

    OdpovědětVymazat