neděle 16. října 2022

Babí léto

Říjen se přehoupl do své druhé poloviny a ta začala opravdu skvěle. Včera bylo pravé podzimní počasí, mrholilo, bylo sychravo a jediný, komu nevadilo nevlídné počasí byla volavka na hladině rybníka. Dnes už tam nebyla. Ráno se den probouzel jen pozvolna, ale odpoledne se ukázalo pravé babí léto. Rtuť teploměru se vyšplhala na krásných 23 stupňů, tak jsem vzala Nelinku a šly jsme se projít. Ještě štěstí, že foukal mírný vítr, bylo by moc velké horko. Na přírodě už je vidět, že mám podzim. Některé stromy jsou krásně barevné, jiné už moc listí nemají. Babočka admirál dnes krásně pózoval, tak mám po dlouhé době krásnou fotku. Nešly jsme moc daleko, ale cesta nám trvala, jako kdybychom šly sto jarních kilometrů:-)))). Když nezastavovala Nela, tak jsem zastavovala já. Našla jsem v trávě i dvě hadovky smrduté. Takových dní, jako byl ten dnešní, by mohlo být ještě hodně. Před vesnicí jsem si všimla ptačího sněmu na vrcholku smrku. Kdo jiný by v této době mohl být v takovém houfu než špačci. Předváděli se jak nějací modelové. Jsou tak ochočení, že je nevyplašilo ani cinkání Nelinčiny známky, kterou nosí na popruhách. Nelince pěkně vytrávilo, dala si večeři a už hezky spí v pelíšku. Přeji pohodový další pracovní týden a pokud možno, krásně slunečný. Rija




                                             Rybník dnes ráno
                                               Rybník odpoledne











7 komentářů:

  1. Ti ptáci na smrku - to je super fotka, ta se ti moc povedla. Dneska byl fakt krásný den, i když v Praze nebyla celý den tak modrá obloha.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotografie z moc hezké procházky. Moc hezké záběry špačků.
    Od nás už špačkové odletěli, ale možná se ještě objeví zbytky ze severnich zemí. V loukách se shromažďují už jen drozdi, ale ti v posledních letech většinou přezimují tady, blízko sadů, kde zůstane popadané ovoce. Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, pěkné fotky a ty poslední dvě jsou přímo výstavní. Ty se ti teda fakt povedly. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten ptačí sněm je tedy úžasný !!!
    Hezké dny, Rijo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, to jsou moc hezké fotografie ptáčků, to je jak z pohádky! Moc mě to potěšilo, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Podařilo se ti zachytit krásné momenty v přírodě. Tyhle slunečné podzimní dny mám moc ráda, vždy obdivuji barvy listí na stromech. Krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat