neděle 2. října 2022

Podzim s astronomy na Vysočině

Již podruhé jsem vyrazila s manželem na setkání astronomů na Vysočinu. Bohužel počasí jim moc nepřálo, taky to bylo na počtu hvězdářských dalekohledů znát. Přeci jen jich bylo na jaře mnohem víc. Odborné výklady jsem přenechala odborníkům a já vyrazila na procházku do lesa. Moc jsem se těšila. Navíc, podzim mi připravil spoustu překvapení v podobě hub (zatím jsem nepotřebovala znát houby, vystačila jsem si s tím, co zná manžel a v mém okolí houby nerostou). Myslím si, že díky tomu, že ráda fotím, se začnu o houby víc zajímat, abych věděla, co vlastně na svých cestách potkávám. Budu ráda, když mi prozradíte, zda jsem to málo identifikovala správně a nebo napíšete, co jsem potkala a neidentifikovala:-))). Včera to vypadalo, že strávím den na pokoji, protože nejdříve děsná mlha a později nevlídno a vlezlo. Za to dnešní dopoledne bylo překrásné a přestože jsem se byla projít lesem, jen v okolí našeho ubytování, tak večeře z nich byla dobrá. I kdybych nenašla nic, tak mi ke štěstí stačila jen procházka mezi stromy a v tichu a klidu. Byla jsem fascinovaná množství malých jezírek a musela dávat hodně pozor, abych do nějakého nešlápla, protože se většinou vynořilo naprosto neočekávaně. Jediné, co jsem slyšel byl datel, sem tam kachna, plující po nedalekém rybníku a praskání větviček pod mými nohami. Trošku mě vyděsil had, kterého jsem potkala. Na dálku špatně vidím, tak jsem neměla tušení, co to vlastně je, tak jsem byla ráda, že ležel klidně a vyhříval se v dopadajících paprscích. Žádnou kresbu jsem nenašla, tak se domnívám, že to byla užovka:-.)). Přeji pohodový první říjnový týden. Pro mě bude dlouhý, po těch pěti volných dnech. Rija




                                                                    Ryzec kravský

                                            Muchomůrka byla jediná houba, kterou jsem nemusela hledat na netu





                                                               Mísenka oranžová





                                                               Krásnorůžek lepkavý







                                                                Užovka
                                                             Límcovka měděnková


2 komentáře:

  1. Procházky v lese jsou fajn. A houby teď opravdu rostou skoro všude. Jinak ta houba s rozpraskanou hlavičkou (pod fotkou s lavičkou) je hřib žlutomasý alias babka

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotografie. Procházky lesem miluji. Vždy se tam nejde něco krásného a hlavně si tam člověk "vyčistí" hlavu. Měj krásné podzimní dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat