neděle 10. října 2021

Znojmo

Krásný podzimní večer. Určitě znáte ty chvíle, kdy vám z ničeho nic přeletí přes nos nápad a v tu chvíli vše odkládáte stranou. Moc často se nám to nestává, ale sem tam ano. Podobně tomu bylo dnes v poledne. Mezi řečí jsem se zmínila, že mi došla kůra. Manžel navrhl, že pro ni pojedeme. Tentokrát padla volba na Znojmo. Venku bylo krásně, tak jsme si řekli, že nákup spojíme s procházkou městem. Kromě kůry jsem sehnala i podmisky pod velké obdélníkové truhlíky, které jsem nutně potřebovala schovat do zimní zahrady. Ani nás moc nepřekvapilo, že naše oblíbené parkoviště bylo plné. Chvíli jsme jezdili po Znojmě a hledali volné místo na parkování. Nakonec jsme zaparkovali, úplně na jiném místě než běžně parkujeme. Díky tomu jsme objevili místa, kde jsem ještě nebyla. V kavárně, kousek od věže jsme si dali kávu a já i výborný zákusek. Potom jsme zamířili na mé oblíbené místo ke kostelu sv. Mikuláše. Prošli jsme kolem nejstaršího domu ve Znojmě. Pohled na řeku Dyji a znojemský hrad je nejkrásnější z celého města. Procházka ochozem kolem kaple sv. Václava ukáže ještě něco navíc, viadukt nebo Loucký klášter. Prostě pohádka. Po návratu domů jsem ještě stihla vysypat dva pytle kůry a zazimovat část kytek do zimní zahrady. Než jsem se otočila víkend je pryč. Přeji pohodový začátek nového týdne, nejspíš už  opravdu hodně podzimní. Rija

















6 komentářů:

  1. Znojmo, mé rodiště👍 opravdu je tam moc krásně. V místech,kde je nyní přehrada se chodilo na procházky směr Hradiště. Všechny fotografie mě připomínají známá místa.🍀👍

    OdpovědětVymazat
  2. Znojmo, další z mnoha míst, co vubec neznáme.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotografie a spojila jsi hned užitečný nákup s příjemným výletem a ještě pořídila krásné fotografie. Znojmo neznám a je od nás daleko i když dříve t od nás jezdil přímý vlak. Po roce 89 byl zrušen, jako plno jiných spojů a je to škoda. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Ve Znojmě jsem byla jenom jednou. Byli jsme tam s loutkovým divadlem, coby účastníci divadelního festivalu. Ta část města, kterou jsme si stihli projít se mi moc líbia. Líbila se nám i budova divadle, de se festival konal. Ale málokdy tuto budovu na fotkách, které zde bývají ze Znojma, ji vidím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, nádherné fotky z procházky Znojmem. 👍👍👍 Máme tam přátele, už je to pár let, kdy jsme tam byli. Náš kontakt se smrsknul na telefonáty a občasný email. Jako důchodci nějak nemáme čas. 🤣😂
    Měj hezký den. 🍀🍂
    Měli bychom to napravit

    OdpovědětVymazat
  6. Ve Znojmě jsme kdysi byli na pár dnů na dovolené, je to hezké město, líbilo se nám tam.

    OdpovědětVymazat