neděle 3. října 2021

Foto výzva - 1. téma - Loučení s létem

 Když jsem četla u Jarušky na blogu, četla, že vyhlašuje fotografickou výzvu, tak jsem si povzdychla, že ji propásnu. Jenže po pár dnech jsem Jarušce napsala, jestli se můžu přidat a ona souhlasila. Řekla jsem si, že to není až takový problém. Vždyť se můžu rozloučit s létem u nás doma, na mé vlastní zahrádce. Příroda, jako by to věděla mi hodně pomohla. Uplynulý víkend, byl naprostou ukázkou, končícího léta. V sobotu bylo krásně od rána a teplé počasí vydrželo až do tmy. Neděle byla o něco horší. Dopoledne to vypadalo, že snad bude pršet. Až do oběda byla tma, pošmourno a přímo hnusně. V poledne vykoukly sluneční paprsky a já si užila naprosto úžasné odpoledne. Práce na zahradě mám stále víc než dost, takže pokud mi to počasí počasí dovolí, tak jsem ponořená v záhonech. Stačí se však projít zahradou a objevím květy, které se nechtějí vzdát a překvapují svou krásou. V zahradě je ještě mnoho letních kvítků. Moji věrné čtyřnohé přítelkyně si užívají každého slunečního paprsku, aby načerpaly, co nejvíce tepla do kožíšku. V odlehlém koutě zahrady jsem objevila kvetoucí klematis. V létě to vypadalo, že rostlina uhynula a najednou z ničeho, vyrostla nová rostlina a potěšila mé oko nádhernými květy. Na druhém konci zahrady zbylo z jiného klematisu, jen bílé chmýří. Zahrada se prostě neokouká. Pokud počasí nezklame, tak i podvečer vzdáleně připomíná letní večer. Se sklenicí oroseného vína poslouchám šumění travin a listí, v zapadajícím slunci se ptáci loučí se slunečným dnem a teplý večer, připomíná krásné letní večery. Jen zapadající sluníčko nám oznamuje, že není léto, ale podzim, protože už nedojde, tam kam v létě. Nespěchám domů a vstřebávám, každý slunečný paprsek. Škoda jen, že nemůžu zachytit zvuky ševelící trávy, šumění listů a bzukot posledních včel. I když to vypadá jako léto, není to léto. Pomalu a jistě se s námi loučí a za pár měsíců se k nám opět vrátí, v celé své kráse. Krásný a pohodový nedělní večer. Rija

























8 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie a rozloučení s létem.👍

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy to je nádherné loučení s létem. Výzvu jsi pojala na jedničku a udělala jsi mi velikou radost, za což Ti moc děkuji. Určitě potěšíš i ostatní čtenáře blogů. Potěšila jsi moje oko i duši svými posledními letošními květy Tvojí "vymazlené" zahrady, ale i vyhřívání čtyřnohých miláčků. Moc děkuji za tento krásně napsaný i nafocený příspěvek a těším se moc na další. Znovu to můžou být květy, protože téma je "Květy podzimu" a je jedno zda to budou listopadky nebo třeba jen sedmikrásky v trávníku. To už je na každém, co ho zaujme...Přeji Ti Jari krásné dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné květiny, skvěle splněná výzva a zahrádka vymazlená. Jo vždycky jsem si přála zahrádku u domu. moc pěkné. fotky.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, zdravím. Hezké loučení, ještě Ti to hodně na zahrádce kvete. Krásné podzimní dny přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná paleta barev! Ať ti květy dělají ještě dlouho radost! ♥
    evice

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, moc krásné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo, krásné kytičkové a zvířátkové loučení s létem na parádních fotkách. 👍👍👍
    Měj hezké podzimní dny. 🍁🍀

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné kytičkové rozloučení s létem. U mně na zahradě už podzim hodně působí.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat