neděle 25. dubna 2021

Okolo Věstonické nádrže

 Musím přiznat, že poslední dny to u nás konečně začíná připomíná jaro. Sluníčko svítí a teploměr se dostává nad 15 stupňů. Přestože mám neustále hodně práce na zahrádce, rozhodli jsme se včera s manželem, že využijeme krásného počasí a především, že je bezvětří a pojedeme se projet na kolech. Cílem bylo objet prostřední novomlýnskou nádrž, Věstonickou nádrž. Před pár lety jsme objeli všechny nádrže a tady objevili nádherný kus přírody. Navíc, při loňské rekonstrukci mostu u Pasohlávek, zbudovali podél rychlostní silnice i cyklostezku, ze které je pohled a nádrž nejkrásnější. Jenže v autě si člověk výhled tak nevychutná, jako na kole. Cesta vede kolem překrásné ptačí rezervace - Ptačí ostrovy. Když jsme vyjeli, tak to sice vypadalo, že podobný nápad dostalo hodně lidí a začátek cesty nebyl tak klidný, jak jsem očekávala. Rozhodli jsme se o malou změnu a místo na Strachotín, jsme se vydali do Ivaně. Navíc cesta podél Jihlavy byla úžasná, tak jsme si ji užili delší dobu. Z Ivaně jsme se vydali po druhé břehu Jihlavy zpět do Strachotína. Druhá část vede podél řeky Svratky. Právě kolem těchto dvou řek je koncentrace ptactva největší a příroda nejkrásnější. Než jsem se stačila pokochat přírodou, tak se davy stačily rozplynout, změnit směr a zbytek cesty jsme si užívali už v poklidu. Z plánované trasy jsme maličko odbočili ještě u Dolních Věstonic, kam jsme si zajeli na zmrzlinu. Ze zmrzliny byl nakonec vynikající zmrzlinový pohár, ale občerstvení bylo na místě. Ke konci cesty jsme otestovali i novou cyklostezku a já se konečně mohla dostatečně pokochat mušovským kostelíkem sv. Linharta. Je to jediná připomínka obce Mušov, která stála v místech zmínění Věstonické nádrže a kostelík patří k nejstarším románským stavbám na Břeclavsku. Ujeli jsme jen 22 km a navíc dost pomalu, protože neustále zdržuji zastavováním a focením všeho, co kolem sebe vidím. Přestože většinu míst kolem velmi dobře znám, pořád je na co se dívat. Pohodovou slunečnou neděli a krásné vykročení do posledního dubnového týdne.  Rija

























5 komentářů:

  1. Krásnou projížďku jste si udělali a pořídila jsi moc hezké fotografie. Krásně je tam u vás a dekuji za hezkou reportáž a krásné fotografie. Přeji Ti krásné jarní dny. U nás je pořád ještě chladno, ale snad uz se toho pravého jara také dočkáme.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbila projížďka s vámi. Tam je hezky, když tam není tolik turistů. Usmívám se, pohoda pro duši. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, krásné fotky ze kterých je cítit úžasná pohoda a krása okolní krajiny.
    Kdysi dávno jsem tu byla s kamarádkou, která přednášela na Mendelově universitě a během prázdnin sbírala nějaký endemický druh brouka. Pak jsme v nějaké dědině čekaly na autobus do Brna. Oslovil nás nějaký pán, z něj se vyklubal kamarádčin spolužák a ten nás pozval k sobě do sklípku. Dopadlo to, ujel nám poslední autobus, z Brna pro nás přijel můj muž, celou cestu nám dával kázání a kdyby mi nebylo tak špatně, možná se se mnou i rozvedl. To jsou moje vzpomínky na tento malebný kousek naší země. 🤣😂
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, to musel být prima výlet. My teď na kole vůbec nejezdíme - manžela to přestalo bavit, tak obouváme jen pohory :).

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo hezkou projížďku jste měli a ještě kolem vody, to mám ráda. Já jsem kolo ještě letos nevytáhla. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat