čtvrtek 2. dubna 2020

První a zároveň poslední letošní výlet

Přestože se na pár dní ochladilo a ranní teploty klesají dost hluboko pod nulu a denním se moc vylézat nechtělo, tak je vidět, že sluníčko se snaží a v místech, kde svítí a není stín se dalo krásně pobývat i v uplynulých dnech, jen na zahradní práce to moc nebylo. Proto jsem se držela víc doma. Začala jsem si dělat pořádky ve fotkách a ve svých chaotických albumech. Fotím ráda, hodně, ale při ukládání fotek nemám systém, takže ve fotkách mám fakt děsný zmatek. Využívám volných chvilek a snažím se nějak logicky obrázky uspořádat. Úplnou náhodou jsem narazila na fotky, našeho letošního prvního výletu a zároveň i posledního. Koncem února jsme si neplánovaně udělali výlet do Strakonic. Ano, máme to trošku z ruky, ale manžel si jel pro nový dalekohled, aby mohl lépe fotit hvězdnou oblohu. V pátek večer si koupi domluvil a v sobotu jsme vyrazili. Byla to taková rychlovka, ale i tak jsme se stihli maličko projít po Strakonicích. No a protože jsme byli prozřetelní a ráno Nelinku odvezli k babičce, na prázdniny, tak jsme s návratem nemuseli pospíchat. Cestou ze Strakonic jsme se zastavili v malé vesničce kousek od Třeboně. Místo, kde se narodila manželova maminka a manžel tam jako dítě trávil pár dní o prázdninách. Je to typická jihočeská vesnička se spoustou malebných domečků. Jen škoda, že koncem února se ještě brzy stmívá, tak do Třeboně už jsme dojeli dost za šera. Naštěstí tma nebyla překážkou, abychom si nedali v místní restauraci nějakou rybí specialitu. Co jiného si také dát v Třeboni. Domů jsme se už vraceli za tmy, ale den se nám moc podařil. A to jsme ani nevěděli, že to bude na delší dobu poslední výlet. Rija

















6 komentářů:

  1. Krásné fotky, jak ze Strakonic, tak i z Třeboně. A ty malebné jihočeské chaloupky. Jak já už se těším, až se situace dostane do normálu a budeme moci zase cestovat. V květnu jsme měli jet se spolužáky na několikadenní třídní sraz kousek od Třeboně. Už to organizátorka zrušila, přeci jen už jsme "ohrožený druh". Kdysi jsme trávili prázdniny na Šumavě a do Strakonic dojížděli jako do velkoměsta. Syn mám odtamtud kytaru a já si vozívala odtud pletací příze.
    Hezké dny A.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky. Ve Strakonicích i v Třeboni už jsem nebyla hrozně dlouho. Hlavně do Třeboně už se chystám asi tři roky. Nikdy jsem tam nebyla na prohlídce zámku a teď tam mám kolegyňku spisovatelku, která tam provádí. Každý rok nás zve na prohlídku zdarma. Já si jí ráda zaplatím, už jen abych podpořila památku, ale ten čas na válet nějak pořád není. Doufám, že nebude karanténa letos ještě v létě, abychom tam už konečně vyrazili.
    Pěkné dny přeji, Sabi

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, ty vesnické chaloupky jsou krásné, jako malované. My stihli výlet těsně před nouzovým stavem, byli jsme rádi, že jsme ho nenaplánovali o týden déle, to už bychom měli smůlu.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, díky za krásnou reportáž. Kochám se a nevím, jestli jsem tam vůbec kdy byla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Jaruško, ráda jsem se s tebou podívala do Třeboně, kde už jsem hodně dlouho nebyla. Fotografie chaloupek jsou krásné. Snad se nám vše v dobré obrátí, abychom mohli zase plánovat a jezdit na výlety. přeji ti klidné dny. Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné foto chaloupek. Vzpomínám na rybí dobroty v třeboňských restauracích.Ach jo,kdy se tam zase podíváme? Krásné jarní dny přeje Marie.

    OdpovědětVymazat