pátek 5. října 2018

Pocházíme z hvězd aneb Hvězdný cirkus

Dostalo se nám s manželem té cti a byli jsme pozvaní na otevření 3D planetária v brněnské hvězdárně. Byla jsem zvědavá jak bude večer probíhat, ale výsledek předčil mé očekávání.  Celý večer probíhal v příjemné a pohodové náladě a byl plný úžasných zážitků. Ředitel hvězdárny nás seznámil, jak planetárium vznikalo, okrajově zabrousil i do techniky. První snímek, který jsme měli možnost vidět, vytvořil jeden ze zaměstnanců. Díky dnešní technice, jsme měli možnost prohlédnout si aktuální hvězdnou oblohu nad Brnem. Mě nejvíce zaujal kreslený film o vzniku vesmíru. Od velkého třesku až po současnost. Nedokáži slovy popsat, co se přede mnou odehrávalo. V jednu chvíli jsme byli svědky zrození vesmíru, za chvíli jsme se ocitli uvnitř galaxie a nakonec jsme viděli zrození naší Země. Ve chvíli když Zemi omílaly mořské vlny jsem měla chuť utéct, když jsem zcela reálně viděla valit se vlny proti mě. Za chvíli jsem měla chuť sáhnout si na letící meteorit. Každou minutou tvořící se nová vesmírná tělesa mě úplně pohltila. Chvílemi jsem seděla přikovaná ke křeslu a úžasem nemohla dýchat. Byl to úžasný večer. Pokud budete mít možnost navštívit planetárium v Brně na Kraví hoře určitě se zajděte podívat. Stojí to za to. Rija




2 komentáře:

  1. Tož to musela být bomba. Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip, Jaruško. Budu si to pamatovat a snad příští rok o prázdninách ;)
    Měj se prima. Petra

    OdpovědětVymazat