sobota 1. září 2018

Krásy Chebu a okolí

Dovolenou nikdy neplánujeme. Většinou se rozhodujeme pár dní před ní a vyrážíme. Jen poslední roky máme nějak problém se shodnou, jak by měla ideální dovolená vypadat. Někdy mám pocit, že manžel objevil elixír mládí, protože se vyžívá ve sportovní aktivitě a mě více vyhovuje klidnější relaxace. Mám ráda parky, květiny, památky. Loni jsem dovolenou trávila lezením po horách a skaliskách, takže jsem letos toužila po klidné a pohodové dovolené. Přemýšlím jaké to moje léto vlastně bylo :-))). Většinou úplně jiné než jsem snila. Poprvé za celou dobu, co chodím do práce jsem neměla 14 dní dovolené v kuse. Nějak se to tak samo zvrtlo a léto se změnilo v příliš akční. Když se mě manžel zeptal, kam bych chtěla jet, tak jsem bez rozmýšlení řekla, ať mě odveze do Chebu. Mám tam kamarádku a nikdy jsem v těch končinách nebyla. Manžel sice nadšením neoplýval, ani se mu moc nedivím, když jsme museli jet přes celou republiku a ještě po D1, ale nakonec slíbil, že pojedeme. Zajistili jsme si ubytování kousek od Chebu v Komorní Hůrce a využili dvou červencových svátků a vyrazili na prodloužený víkend. Kupodivu jsme měli štěstí a silnice byli průjezdné, až na dvě drobné zácpy, cesta probíhala v pohodě. Byla jsem nadšená přírodou i některými místy, které jsme viděli. Kopec Komorní hůrka je vlastně nejmladší naše sopka. Největší věhlas si získal tím, že tam rád jezdil Johan Wolfgang Goethe. Až díky tomuto místu jsem zjistila, že Goethe byl nejen básník, ale také přírodovědec. Nemohli jsme si nechat ujít Františkovy Lázně. Ty se mi moc líbili. Navštívili jsme Bismarkovu rozhlednu, nemohli jsme si nechat ujít národní přírodní rezervaci Soos a hrad Seeberg. Jedno odpoledne mi věnovala kamarádka a jako bonus jsem měla překrásnou procházku městem Cheb s úžasným výkladem, plným zajímavostí z města. Manžela jsem odměnila vyjížďkou na kolech. Udělali jsme si krásný výlet podél řeky Ohře. Ujeli jsme 50 km a ani nevím jak. Jeli jsme moc krásnou přírodou. Mě nejvíc uchvátily rostliny bolševníku, které jsem viděla poprvé v životě na živo :-))). Ani zdaleka jsme nestihli všechno, co jsme plánovali, ale chebsko nás tak okouzlilo, že tam musíme ještě vrátit. Rija





























1 komentář:

  1. Rijo, bezva! a příště si dejte procházku kolem Kladské, zajeďte na Kynžvart a pod. Mám to tam také moc ráda a psala jsem o tom kdysi na blogu
    ( trvalkadahlia.blog.cz ). Klášter v Teplé, Mariánky, Frantovky a ty vesnice s hrázděnými domečky, nebo vesnička Doubrava...Skalná.V Chebu taky hezky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat