neděle 2. září 2018

Festival Slunce Strážnice

Hned další víkend, po příjezdu z Chebu jsme vyrazili na víkend do Strážnice na Festival Slunce. Loni jsme byli poprvé a moc se nám tam líbilo. Já se samozřejmě nejvíc těšila na svého oblíbence Jaroslava Samsona Lenka, ale kromě něj na Olympic, Pavola Hammela nebo Michala Prokopa. Naprosto mě odrovnal Petr Janda, jak ve svém věku řádil na pódiu. Když si uvědomí, jak jsem dost často unavená a vyřízená, tak jsem si říkala, že je Janda snad nesmrtelný. S Hammelom jsem si zavzpomínala na svůj pubertální věk, když zpíval Učitelku tance, Medulienku  nebo Čas malín. Nepatřím mezi hudební znalce, takže jsem díky festivalu objevila novou tvář se zvláštní přezdívkou Pokáč. Věřím, že ho určitě znáte, ale já do té doby netušila, že někdo takový existuje. Jeho písničky mě pobavily. Musím říct, že mě mile překvapil. Dva dny utekly jako voda. Nadšení z festivalu maličko pokazily dvě dešťové přeháňky. Nás nezklamala sportovní výbava, takže jsme zůstali sedět pod velkým deštníkem, přikrytí nepromokavou bundou. Romantika jak vyšitá. Poslední dobou mám ráda i déšť. Kromě hudebního zážitku jsem měla i dušení zážitek. Bzencem jsem několikrát projížděla, ale nikdy jsem nezjistila, že tam je zámek a moc zajímavý park s památnou lípou. Dokonce jsme vyšlapali až ke Kapli sv. Floriána a Šebestiána. Zámek je sice dost zanedbaný, ale krásný. No a když už jsme byli ve Strážnici, tak jsme nezapomněli navštívit Skanzen. Před pár lety jsme tam už byli, ale tentokrát mě překvapilo, jak mají krásně obohacené prohlídky jednotlivých stavení. Dívky a chlapci oblečení v krojích nás seznámili s obyčeji, zvyky a tradicemi. Jaký zvyky byly při svatbě, při pohřbu, při narození dítěte. Pokud jste tam ještě nebyli návštěvu doporučuji. Cestou domů jsme to vzali přes zámek Milotice. Ten mě moc okouzlil. Nikdy jsem tam nebyla a musím přiznat, že bylo na co se dívat. Příjemná byla i procházka zámeckou zahradou. Hned vedle zahrady je zámecké zahradnictví a tam se chystám v nejbližších dnech. Potřebuji vytvořit pár dalších záhonů a do nich bude potřeba spousta květin. Z Milotic jsme chtěli jet rovnou domů, ale při nasedání do auta, nás upoutal reklamní panel na nedaleký Bukovanský mlýn. Manžel tam byl loni s kolegy na kole a moc se mu tam líbilo, takže mě tam vezme na oběd. Musím přiznat, že nápad to byl přímo úžasný. Na kopci, kousek od Kyjova je postaven větrný mlýn, vedle restaurace a kolem jsou postavené malé slovácké chaloupky, jako penziony. Překrásné místo. I jídelní lístek měl své kouzlo. Když jsme jeli na festival, vůbec mě nenapadlo, kolik toho uvidím a zažiji. Dva dny nabité od A do Z. Rija






























8 komentářů:

  1. Rijo, díky za reportáž z mého rodného kraje. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Není za co. Vůbec jsem netušila, že jsi z jižní Moravy.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, krásný víkend jste měli. Já bych byla nadšená že skanzenu. Ten se mi líbí moc.
    Měj se hezky. Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, úžasně našlapané dva dny a těch zážitků. Mně nejvíce zaujal skanzen ve Strážnici, tam jsem ještě nebyla. Miluji skanzeny, ale i zámek je moc pěkný. To budeš mít na co vzpomínat.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Dášo našlapané dny to míváme pravidelně, ale letos přeci jen o něco víc.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, vy se touláte kolem v kraji kolem naší chalupy a nestavíte se. Tak až pojedeš do toho zahradnictví, budu ráda, když si kávičku dáte u nás.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.S. Slovo kolem tam mělo být jen jednou. To druhé.

      Vymazat
    2. Marci my se toulali v době, kdy vy jste se toulali jinde :-))). Musíme se domluvit a přejedete vy.

      Vymazat