sobota 27. července 2024

Další ráj na zemi

Zbývá pár dní a červenec bude historií a půlka prázdnin v tahu. Dny letí jako šílené a mě ničí neskutečná horka a navíc mě začal zlobit i můj organismus. Každou chvíli na mě sedne nějaký bacil. S jedním takovým bacilem jsem si užívala jeden krásný letní víkend. Když jsem odjížděla, tak mi nic nebylo. Druhý den ráno jsem začala pokašlávat a abych toho neměla málo, tak se mi spustila rýma. Ani tato malá indispozice mi nezkazila radost z místa, kde jsme byli ubytovaní. Většinou, když někam jedeme, hledáme ubytování v blízkosti zajímavých míst a jejich blízká vzdálenost a pokud možno, aby v okolí toho bylo víc. Původním cílem byla řeka Sázava. Tam jsem ještě nebyla a chtěla jsem vidět i zámky v její blízkosti. No a protože obvykle se rozhodujeme za minutu dvanáct a sehnat ubytování je docela oříšek. Na druhou stranu jsme díky tomu, že nebylo nic poblíž, objevili místo, které vřele doporučuji a kam se chci vrátit. Mám totiž ráda místa, kde je klid. Penzion v Bohdanči byl dobrou volbou. Neměla jsem vůbec tušení, že něco takového existuje. Malá vesnička, v blízkosti Kutné Hory i Zruče nad Sázavou byla výborná volba. V blízkosti penzionu byl Pilský rybník. Místo krásně upravené a jak dělané k podvečerním procházkám. Plný kachen a ryb. Však se rybáři činili a mladý rybář mi dovolit zdokumentovat úlovek kapitálního jesetera. K penzionu patřila vlastní pálenice i malý pivovar, farma plná zvířat a v kuchyni o domácí dobroty nebylo nouze. V blízkosti byla krásná rozhledna, jen byla mimo provoz. Přes rybník vedla lávka a chvílemi jsme museli zastavit, aby se moc nehoupala. Místo akorát pro mě. Počasí bylo tak akorát na procházky, žádné horko. Dokonce nám několikrát i sprchlo. Z okna pokoje jsme měli krásný výhled na rybník a já mohla v bezpečné vzdálenosti pozorovat, jak se kvíčaly snaží ulovit něco k snědku. Pokoje měli pojmenované po ovoci, ze kterého pálili pálenku, ale měli pokoj Pivo i Med. My měli pokoj Mirabelka. Byl to jediný pokoj, ze kterého bylo vidět na rybník. Penzion Agnes doporučuji. Místo, jako stvoření k odpočinku a relaxaci.  Rija



















4 komentáře:

  1. Jaruško, tak to je romantické místo, snad ses tam i uzdravila? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, nádhera!
    Moc ti přeji hlavně zdravé léto!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Červenec se opravdu blíží ke svému konci as ním i polovina našich letních radovánek. Souhlasím, dny letí jako šílené, a to vedro nám všem dává zabrat. Ty horka jsou opravdu neuvěřitelná a já se těšila, že budeme chodit na houby. Proto jsem celé rodině koupila na stránkách https://www.ardon.cz/c/365/holinky gumové holínky.

    OdpovědětVymazat