úterý 25. července 2023

Toulání po lesích berounských - den třetí

Zdravím vás po delší odmlce. Užíváme si léta a vyrazili jsme na pár dní do sluncem zalitých romantických míst. Chvíli vás ještě budu napínat. Dokončím naše putování po Českém krasu a pak vás vezmu do míst ze kterých dýchala historie, ale i ruch.                                                                                  Na druhý sváteční den jsme si naplánovali odpočinek. Manžel už mě zná a zatím neplánuje se mě zbavit, tak navrhl den bez kol. Mělo to být putování v čase po hradech a zámcích v okolí (a že jich tam je). Po snídani jsme vyjeli a po pár metrech jsme uslyšeli divné zvuky. Manžel zastavil a zjistil, že příčinou je defekt. Nechtělo se nám tomu ani věřit. Krásně nám začal náš odpočinkový den. Defekt jsme měli asi dvakrát, ale nikdy ne u pár týdnů nového auta. Přišlo nám to až k neuvěření. Manžel nemohl přijít, jak sundat okrasné krytky na šroubech, tak jsme zavolali asistenční službu. Než přijela, dali jsme si v příjemné kavárně kávu. Byli jsme rádi, za pomoc druhých, protože ani odborníkům se nedařilo sundat krytky. Taková pitomost a trvala déle, než samotné přehození kola. Další cesta vedla do pneuservisu. Docela problém, najít ve svátek fungující autoservis. Na výlet jsme vyrazili s tříhodinovým zpožděním. Dobrodružství prostě u nás být musí. První zastávkou byl zámek Dobříš. Tedy spíš jeho zahrady. Zámek je v soukromých rukou a tudíž nepřístupný. Mě to moc nevadilo, co potřebuji si najdu na internetu a zahrady miluji. Samotná zahrada je okouzlující. Připomínala mi zahrady, které jsem navštívila ve Francii. V mnohém bych ji přirovnala k Versailes. Bylo nač se dívat. Nejvíc se mi líbila nádherná fontána. V oranžérii byla právě výstava kreseb Zdeňka Müllera, hlavně Krtečka. Z Dobříše jsme jeli na hrad Točník. Před víc jak 30 lety, jsme kousek od Točniku bydleli, tak jsme na něj rádi jezdili a procházeli se tam. Jen tenkrát byl v horším stavu a volně přístupný a nebyl v hradním příkopu medvěd:-). Dnes se mnohé změnilo a musím říct, že mě to mile překvapilo. Víc se nám do dne nevešlo. Tedy, ještě jedna maličkost. Jeli jsme se podívat na výhled na hrad Karlštejn z dálky. Den jsme si užili do poslední minuty. Rija
























3 komentáře:

  1. Jo, auto dovede někdy překvapit. My takhle píchli na výletě ke kamarádům v červnu, jen to bylo večer a asistenční služba nepomohla. Nakonec to zvládli kamarádi.
    Na Dobříši jsem ještě nebyla, to bych měla napravit. Na Točníku před lety a líbil se mi. Karlštejn je klasika a zrovna tebou vyfocený pohled je moc pěkný.

    OdpovědětVymazat
  2. Jari to jsou moc krásné fotografie. Když jsme kdysi my byli u zámku na Dobříši, tak ještě patřil spisovatelům a nebyl pro nás přístupný. Do zahrad jsme nahlíželi jen přes bránu. Točník znám jen z pohádek, které se tam natáčely, ale nikdy jsme tam nebyli. S tím autem je to opravdu pech, ale vše dobře dopadlo. Krásně jsi nafotila i Karlštejn. Přeji Ti moc pěkné letní dny. U nás teď konečně! prší.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je velká nepříjemnost, naštěstí všechno dobře dopadlo a vy jste si užili spoustu krásy. Překvapujeme, že je Dobříš až na zahrady uzavřená, my jsem uvnitř byli, i když to je už hodně let.
    Rijo, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat