neděle 9. července 2023

Toulání po lesích berounských - den první

Využila jsem svátečních dní a v pátek jsem si vzala dovolenou. Naložili kola a vyrazili do míst, kde se krásy přírody snoubí s historií. A trošku zavzpomínat na dny které odvál čas. Ubytovaní jsme byli kousek za Prahou v malém secesním hotýlku. Byl postaven na začátku minulého století, v dobách, kdy zámožní Pražané zatoužili po zábavě mimo Prahu. Vedle hotelu býval i taneční sál, který bohužel vyhořel a nikdy už nedošlo k jeho obnovení. Pár metrů od hotelu tekla řeka Berounka, jejíž okolí jsme toužili prozkoumat na kolech. Vyrazili jsme v úterý odpoledne a protože dálnice byla průjezdná a den je stále ještě dlouhý, využili jsme podvečerních hodin k malému prozkoumání okolí. První zastávka byla na Karlštejně. Naštěstí nebyl tak daleko, tak jsme se prošli krásnou, malebnou ulicí až skoro k hradu. Jeho kouzlo jsme si nechali na dobru, kdy bude otevřeno. Z Karlštejna jsme se zajeli podívat na lom Velká Amerika. Teprve večer jsme se dočetli, co se ten den stalo. O to víc jsem nechápala dvojici, která přelezla oplocení, aby se mohla vyfotit na okraji. Mě se už od zábradlí zatočila hlava a to jsem tu hloubku viděla jen z dálky.  S nostalgií jsem si vybavila Karla Fialu, ve filmu Limonádový Joe, jak jede na koni a Karel Gott zpívá notoricky známou píseň :-). Další zastávkou byl Svatý Jan pod Skalou. Bylo už dost pozdě, ale na malou procházku to stačilo. Naivně jsem si myslela, že zvládnu vyšplhat na vyhlídku. K tomu už nedošlo, tak jsem ráda, že jsem se tam mohla alespoň projít. Při procházce mě zaujal hřbitov s neogotickou kaplí. Na hotel jsme se vrátili dost pozdě a já velmi brzy upadla do říše snů, abych načerpala síly na další dny. Rija















6 komentářů:

  1. Jari to je taková nádhera. Jak dlouho jsme v těchto končinách nebyli!! Od doby, co vyrostli kluci...Krásné fotografie. Moc děkuji za připomínku krásných míst. Měj moc hezké letní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Poberouní je moc pěkné. Těším se na další fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné toulání, Rijo!
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Prima výletování! Takové fotky nikdy neomrzí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkně se na to u tebe, Jaru, kouká a čte, nějakou dobu jsem tam nebyla. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Rijo místa která jste navštívili znám, je tam moc hezky. Přeju hezké léto, Lenka

    OdpovědětVymazat