neděle 30. července 2023

Pod toskánským sluncem - den druhý

Být v Toskánsku a nenavštívit Florencii, by asi nešlo. Když jsme plánovali, kam se pojedeme v Itálii podívat, bylo jasné, že do Florencie. Jenže jsme nechtěli běhat z jedné památky do druhé s vyplazeným jazykem a po chvíli ztratit přehled, co jsme kde viděli. Florencie není totiž na jeden den. Nakonec jsem ustoupila i návštěvy světoznámé zahrady Boboli. Co jsme nakonec navštívili. Palazzo Vecchio a muzeum Uffizi. Původně jsme chtěli jet autem, ale po pár zážitcích v okolí Pisy, jsme vsadili na klid a pohodlí železnice a jeli vlakem. Vše klaplo naprosto dokonale, i nákup lístků. Palazzo Vecchio mě učaroval svým sálem pěti set. I vstupní Vnitřní sál se svou zajímavou výzdobou a štukovými sloupy. Prostě pohádka. Moc jsem se těšila na galerii Uffizi. Hlavně na obrazy Sandra Botticeliho Zrození Venuše a Primavera. Bylo toho mnohem víc k vidění. Zbytek dne jsme strávili procházkou městem. Nestačila jsem žasnout nad nádherou kostela Santa Maria del Fiore. Je toho tam mnoho a mnoho k vidění a člověk nestačí žasnout nad tou nádherou. Při tom mě napadá, co tady zbude asi po nás? Zůstane vůbec něco, co budou obdivovat další generace? Vrátili jsme se večer a já byla tak plnáté krásy, že jsem nemohla usnout. Už teď vím, že se do Florencie musím vrátit a poznat blíž další památky. Byla prostě okouzlující. Rija





































4 komentáře:

  1. Naprosto Ti věřím, že jsi nemohla usnout. Nejde ze sebe dostat to množství zážitků. Díky za fotky. V Itálii jsem byla, ale tady zrovna ne.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jari, ani se Ti nedívím, že jsi t měla tolik nádherných dojmů. Je to opravdu nádhera a já děkuji, že díky Tobě můžu některá ta místa vidět. Děkuji za úžasnou podívanou a těším se na další příspěvek. Krásný den Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, muselo to být úžasné, to město je kouzelné.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat