sobota 6. května 2023

Víkend v ráji

 Je to možné, už je květen? Neskutečné. Chtěla bych se ale vrátit k dubnovým dnům. Měsíc duben byl tak protkán událostmi, že jsem nestíhala psát. Před 14 dny, jsme s manželem oslavili 35. výročí seznámení. Vím, je to jen seznámení, ale bylo tak neobvyklé, že ho prostě slavíme také. Byl pátek a my odjížděli na víkend na Vysočinu. Manžel měl setkání s astronomy a protože místo, kde se setkání koná, není pro domácí mazlíčky a nechtěli jsme Nelinku dávat na hlídání, tak jsme se rozhodli ubytovat v Novém Městě na Moravě. Byli jsme tam začátkem února a překvapilo mě, že si Nelinka místo pamatuje. Neumím si totiž jinak vysvětlit, že tam byla hned jak doma. Manžel mě hned po příjezdu dojal, protože celou cestu vezl v autě kytku. Dárek na mě čekal doma (krásná soška do zahrádky). Už v zimě se mi moc líbilo okolí penzionu, ale množství sněhu nám nedovolilo prozkoumat okolí. Podvečerní procházka byla nádherná. V sobotu ráno manžel odjel za astronomy a já s Nelou vyrazila na procházku městem. Zjistila jsem, že je v městě arboretum, tak jsem se šla projít. Nelinka musela jít do batůžku, ale vůbec jí to nevadilo. Komu by vadilo, že se nese, když je venku takové teplo:-))). Procházka městem nám zabrala celé dopoledne a to jsem opět neviděla vše, co jsem chtěla. Po návratu na pokoj, Nelinka usnula v pelíšku a já si šla vypít kávu na dvorek. Už v zimě jsem ho obdivovala, ale většina byla schována pod sněhem. Přes větší část bublal potůček a končil v jezírku s rybičkami. Nikdo tam nebyl, tak jsem si užívala sluníčka, klidu a pohody. Manžel přijel na oběd a po obědě jsme vyrazili na Pernštejn. Jen škoda, že hrad byl otevřen jen krátce a už jsme se nedostali do zahrady. Když jsme na Pernštejně byli před pár lety, zrovna zahradu tvořili. I tak jsme se prošli a výlet byl úžasný. S Nelinkou jsme byly rády, že jsme dorazily do penzionu. Manžel odjel pozorovat hvězdnou oblohu a my po procházce upadly na pokoji do peřin. Opět bylo vše naprosto úžasné a všude přítomné ticho a klid byl balzámem na duši. O domácí kuchyni ani nemluvím. Je vidět, že kuchař vaří s láskou. Celý víkend se vydařil a počasí nám také přálo, bylo skoro letní. Rija






































7 komentářů:

  1. Jaruško, udělali jste si krásný výlet. Taky jsem byla naposledy na Perštejně, když ještě zahrady rekonstruovali. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, to je príma prodloužený víkend. Vypadá to tam na hezké procházky. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Jari to jsou opravdu moc krásné fotografie. Moc hezký výlet jste si udělali. Parádní podívaná. Přeji Ti moc hezké dny i když jak se říká: " Studený máj, ve stodole ráj..." Dnes u nás opravdu chladno je. Přeji Ti krásné májově dny a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, krásný výlet a parádní fotky. 👍👍
    Měj hezké májové dny🍀🌸

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký výlet. A Pernštejn je hrad, který jsme ještě nepokořili.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to byl moc pěkný výlet. A tak to má být.
    Měj pohodovou dnešní neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo, zdravím. Tak to jste měli báječný výlet ! A manžel jak je pozorný, to se cení. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat