neděle 16. dubna 2023

Tulln

Další víkend za námi. Sobotu jsem strávila se synem a jeho přítelkyní v rakouském Tullnu. Syn jel na veletrh modelů. Chtěla vidět modelové železnice. Po návštěvě výstavy jsme měli jít do botanické zahrady. Jenže počasí nám nepřálo. I tak se sobota proměnila v kouzelný den. Nemyslela jsem si, že i já si výstavu užiji. Byla tam spousta kreativních stánků a musela jsem se hodně krotit, abych neutratila majlant. Nakonec jsem se spokojila s raznicí na jmenovky. Nevím kolik jsme prošli pavilónů, ale zaujalo mě, jak to měli úžasně vymyšlené a připravené. Modely lodí kotvily ve vodě a některé byly i miniaturními pasažéry, kvůli staveništi přivezli písek a obratné ruce majitelů modelů nákladních aut, bagrů, rypadel a dalších stavebních strojů, přetvářely obyčejné hromady písku v úžasné a dech beroucí staveniště. Nejvíc jsem se kochala pohledem na modely železnic, které doplňovaly celé ulice a spousta úžasně vyrobených detailů. Nejvíc mě dostalo květinářství a zahrádky plné vyvýšených záhonů se zeleninou, kytkami a lehátky. Prostě bylo neustále nač koukat. Z výstavy jsme se přesunuli do centra. Sem tam drobně pršelo, ale i tak jsme se vydali na malou procházku podél Dunaje. Naštěstí vše bylo blízko sebe, takže jsem mohla obdivovat kašnu Nibelungů, radnici, náměstí i Minoritský kostel. Všude byly záplavy nádherných květin. A co teprve za měsíc, to bude podívaná. Pobyt ve městě jsem zakončili volením keší. Konečně mám dobrý mobil a v něm aplikaci, tak jsem s ní učila zacházet. I přes nepřízeň počasí se den vydařil a těším se další návštěvu, tentokrát botanické zahrady. Krásný nadcházející týden. Podle předpovědi by se na nás mělo přijít podívat sluníčko a snad konečně i to jaro se zdrží déle.  Rija
































6 komentářů:

  1. Naprosto věřím, že jste měli pěkný den. Tvoje fotky jsou toho dokladem.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Jari, tak tam bych dokázala strávit ne jeden, ale hned několik dní. Modeláře a jejich výtvory vždy velice obdivuji, hlavně tu preciznost práce. Město je také krásné a květiny...která žena nemá ráda květiny... že? Děkuji za hezkou podívanou a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, udělali jste si báječný výlet, nejen na modelářskou výstavu, ale i do velice hezkého města.👍👍👍
    Před lety jsme byli s mužem na podobné výstavě v Lipsku. Byli jsme jako náhradníci. Manžel mé kolegyně byl modelář, ale onemocněl a ona nechtěla jet sama. Takže se zeptala, zda bychom nechtěli jet. Už při nastupování do autobusu na Florenci jsme se mezi modeláři cítili poněkud nepatřičně. Nicméně výstavu jsme si báječně užili a dodnes na ní vzpomínám. Krom modelářů tam tehdy byly i kreativní dílničky. Nezapomenutelný byl starý pán s parní lokomotivkou, ve které zatápěl lihem. A ta malá mašinka pak jezdila, kouřila, hvízdala.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Z fotek je vidět, že ani počasí vám nezabránilo si výlet užít.

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, Tulln jsem navšívila se sestrou v září 2021 a moc se nám výstava květin plus botanická zahrada doplněná mnoha atrakcemi líbila, ale tyto modely jsou také velmi zajímavé, to by si můj manžel smlsnul.
    Byly jsme se podívat i do města.Kde jsi nafotila tu originální fontánu?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Na MESSE TULLN si určitě zajdi a vyšetři si hodně času, neboť ty ukázkový zahrady jsou něco úžasnýho ! Zdravím Jaromila CAFFEGARDEN

    OdpovědětVymazat