středa 10. května 2023

Květnové dny

Pohodový májový podvečer. Máme za sebou jednu třetinu měsíce. Neskutečné. Mám za sebou úžasný prodloužený víkend. Vzala jsem v pátek dovolenou a těšila se na zahradu. Říkala jsem si, že čtyři dny volna, by mi na zahradu mohly stačit. Nebo ne? Původně to vypadalo na proměnlivé volno. Pátek byl krásný letní den, který jsem celý prožila venku. Konečně se mi podařilo připravit nový záhon. Jen s osázením jsem chvíli čekala, nebyla jsem si jistá rozmístěním keřů a trvalek. Na sobotu jsem si plánovala činnosti doma. Těšila jsem se, že konečně naleštím domácnost a zbude čas i na nějakou malou tvorbu. Počasí mi do plánů hodilo vidle. Pršelo chvíli dopoledne, pak se obloha protrhala a bylo příjemně. Den jako stvořený k práci na zahradě. Pořád mám co dělat. Momentálně bojuji s invazí slimáků. Tolik jsem jich v životě neviděla. Snažím se sbírat, sypat granule a čistit okraje záhonů, aby ty mrchy neměly místo na úkryt. Konečně to vypadá, že nás definitivně opustila mrazivá rána, tak jsem vystěhovala kytky ze zimní zahrady a konečně mám opět v provozu posezení pro ranní chladná rána v pyžamu a s šálkem kávy. Začíná se rýsovat příjemné posezení v úkrytu dvorku, ale ještě chvíli potrvá, než to bude podle mých představ. Moc se těším, až budu v létě relaxovat v zeleni. S Nelinkou jsme si užily krásných ranních procházek. Ranní ticho ruší jen kvákání žab a čiřikání ptáků u rybníka. Dlouho jsem si lámala hlavu s jedním zvukem. Nedařilo se mi odhalit ptáčka podle zpěvu. Nakonec jsem našla ten správný hlas a ptáčka identifikovala. Slyšela jsem rákosníka. Jen se mi nedařilo ho zachytit v rákosí. Až dnes k večeru se mi to podařilo. Díky kamarádce jsem identifikovala ptáčka, kterého jsem zachytila o víkendu, ale nemohla jsem ho zařadit. Viděla jsem ťuhýka. Občas přemýšlím, jak jsem se do teď dívala kolem sebe. Některé ptáky jsem v životě neviděla a dokonce jsem si myslela, že u nás se nevyskytují. Sem tam mám štěstí, že se mi podaří pěkný obrázek. Jako třebas včera. V podvečer seděl na větvičce a já jen poslouchala. Jen nevím zda je to drozd nebo kosice. Jednoznačně je u nás krásně a těším se na další procházky po okolí. Stačí dojít jen k rybníku. Někdy je hladina klidná jako zrcadlo, jindy se po ní prohánějí vlnky, či zlatavé odlesky slunečních paprsků. Pořád stejné a pokaždé jiný. Pojde si se mnou užít tu nádhernou atmosféru. Krássné májové dny. Rija





















9 komentářů:

  1. Tedy Jaruško, dnes jsi mě obzvlášť potěšila úžasnými fotografiemi nejen z Tvé krásné zahrady ale i ptáčků. Toho rákosníka a ťuhýka Ti "závidím". Zpěváček na stromě je drozd zpěvný. Pokud chceš poznávat otáčky podle zpěvu a máš chytrý telefon, tak si stáhni aplikaci BirdNET. Tam zpěv nahraješ a dáš analyzovat a ono se to ukáže jaký ptáček to je. Většinou se aplikace trefí přesně, pokud to není ptáček, který imituje ostatní...přeji ti krásné jarní dny a ať ti vše krásně roste a slimáci neopravují. Já jim sypu kolem květin a pod kameny skořápky a logr z kafe. To nemají rádi.

    OdpovědětVymazat
  2. Oprava...ptáčky to je překlep. Omlouvám se

    OdpovědětVymazat
  3. Ráda jsem se podívala, jak to u vás kvete a ptactvo všelijaké ...radost pohledět. Jiřina z N..

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, jsou věci, které zcela chápeme společně, a to je pohoda ducha. A to je o zahrádce, kytičkách, cestování, o vycházkách s pejskem k rybníků, o ptáčcích atp. Prostě radost přečíst a pohledět. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, parádní fotky.👍👍👍 Kouzelné ptačí úlovky, jarní kvetení a vymazlená zahrádka.
    Měj hezké dny.🍀🌞

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké fotky. Mně se fotky ptáků moc nedaří, o to raději jsem se koukla na tvé.

    OdpovědětVymazat
  7. Jaru, máš a máte to u vás pěkné. Marcela

    OdpovědětVymazat
  8. Krásne prostredie u teba, posedela by som si pri kávičke!

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda jsem si prohlédla všechny fotky a přečetla vše, co jsi napsala.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat