středa 1. března 2023

Jupiter a Venuše

 Je to vůbec možné, už tady máme březen. Po práci jsem byla na masáži u kamarádky. Ani jsem nedoufala, když jsem před lety hledala pomoc, že se z nás stanou kamarádky. Je fajn, když se člověk uvolní, odpočine a ještě báječně popovídá. Manžel na mě čekal na nádraží a že chce vyrazit za vesnici pozorovat hvězdy. Bylo rozhodnuto, pojedu s ním. Na chvíli zastavil doma, abych se pořádně oblékla a vyrazili jsme. Jupiter v konjukci s Venuší, zářily na večerní obloze, jako dva lampióny. Jen z legrace jsem se pokusila o pár fotek, bez stativu. Něco se mi podařilo. Manžel fotil s navigací, nejdříve jen s foťákem a potom i s dalekohledem. V dalekohledu byly vidět i všechny čtyři měsíce Jupitera. Byla to kouzelná podívaná. Přeji krásný večer. Rija

První tři fotky jsou moje, zbytek fotil manžel









5 komentářů:

  1. No to je opravdu nádhera.u nás byl mrazový smog a hodně světelného znečištění a tak na obloze nebylo skoro nic nevidět. Škoda.
    Musela bych za les, ale sama bych se bála kvůli přemnožením divočákům, kteří se večer vydávají do luk a mezi domy.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, povedlo se vám oběma báječně zdokumentovat nebeské divadlo. U nás je bohužel hodně světla, takže moc toho vidět není.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Odjížděla jsem večer od kamarádky, když jsem si toho všimla. Ještě než jsem nasedla do auta jí říkám Mílo koukej, to je zvláštní jev, takhle časté to nebývá. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem včera tenhle úkaz asi viděla při návratu z práce na obloze. Tak aspoň vím, co to bylo.

    OdpovědětVymazat