neděle 21. listopadu 2021

Na myší frontě zatím klid

Krásný nedělní podvečer. listopad se přehoupl do své poslední třetiny a příští týden už tady budeme mít advent. Nechce se mi věřit, že tady máme nejkrásnější dny v roce. Poslední týdny přeletěly kolem mě, ani nevím jak. Ze začátku to vypadalo, že listopad bude klidný měsíc. Jenže se to potom nějak zvrtlo. Prostě jednoho dne uklízíte nádobí, hlavou vám běží myšlenky, na jaké tvoření se vrhnete, otvíráte šuplík s příbory, a pak se to stane. Z šuplíku na mě vykoukne myš. Vzhledem k tomu, že patřím ke skupině žen, které když vidí tyhle zvířátka, se z klidné a vyrovnané ženy mění v řvoucí saň, kterou popadá amok, jen na pomyšlení, že něco takového prošlo kolem ní. Nastaly manévry. Víc jak týden byla myčka v pohotovosti a celá spodní část linky prošla generální očistou. Mrcha šedivá si ze mě dělala legraci tři, než se chytla do pastičky. Mezitím bylo objeveno domnělé místo, kterým by se ta potvora mohla dostat do domu. Už jsem si chtěla dodychnout, když tu další den ráno slyším divný zvuk. Chvíli jsem si myslela, že jsem paranoidní, když jsem uviděla další šedivou příšeru. Do večera byla lapená. Celý víkend jsme šoupaly nábytkem a snažili se najím nějakou díru, kterou k nám ta mrcha vešla. Ze zoufalství manžel utěsňoval i škvírky, kterými by sotva prolezla stonožka natož šedivá zrůda. Přikoupili jsme pasti a kyž se z jedné ztratila návnada, tak jsem byla rozhodnutá odstěhovat se. Během dalších dnů se chytily ještě dvě zrůdy a my našli ještě jednu škvíru. Musím zaklepat, ale od pondělí, kdy se chytila poslední šedivá zrůda, máme klid a pastičky jsou stále plné návnady. Mám za sebou nejdůkladnější vánoční úklid jaký vás napadne jen v nejhorších nočních snech. Jíst bychom mohli i z podlahy, protože je několikrát vydesinfikovaná (zlatý kovid, protože tolik desinfekce běžně doma nemám). Jenže do Vánoc daleko, tak proč si nestřihnout nějaké další úklid, když už to mám tak bezvadně nacvičené. V největším stavu zoufalství, jsme pěnou vyplnily škvíry kolem zdí u stropu a pěna svou rozpínavostí vlezla i tam, kde jsme ji nechtěli. Takže jsme se rozhodli zakrýt rohy okrasnou lištou. No, co vás budu zbytečně napínat. Vzhledem k tomu, že máme víc jak sto let starý dům a i přes veškerou snahu zedníků, se jim nepodařilo vyrovnat zdi, tak dostupné lišty prostě nepasují. Manžel se rozhodl z dostupného materiálu vyrobit, to co potřebujeme. Takže momentálně nám od stropu vedou k podlaze vzpěry, které drží lišty u stropu, než zaschne lepidlo, protože do některých míst prostě hřebíček přitlouct nejde. Do doby, než budeme moct sundat vzpěry, tak si hraji a přemýšlím, proč jsem tady lítala jak šílená s hadrem, když si pak uděláme další nepořádek. No přeci, abych nevyšla ze cviku, ne:-))). Přeji vám krásné a pohodové dny do začátku adventu. Rija


                                                   Vzhledem k tomu, že jsem vlastní foto nepořídila, 
                                                        tak jedno z internetu:-)

7 komentářů:

  1. Kdysi na domku myši na zimu lezly po omítce na půdu a když bylo otevřené okno v patře, tak prolezly do bytu. Jak rozkousaly pytlík nudlí ve špajzce, tak z toho rachotu jsem byla na smrt. Pak zase zalezla potvora malá za plynový sporák a v noci řádila ve spodní části toho sporáku. A nejhorší bylo, jak se dostala do meziprostoru - strop, výplň, podlaha. A tak to bylo každoročně do doby, než jsme si pořídili kočku. Nešlo prostě v noci spát, ten rachot nám dával zabrat. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, zdravím. Takhle na čtení je to úsměvné, ale realita ... Taky by se mě to nelíbilo. Jednou jsem objevila ve špajzu okousané čokolády, které vozil nejstarší syn pro svoje malé bráchy ze Švýcarska, kde tehdy pracoval.Čokolády nechutnaly jen nám, ale i myšce. Dala jsem pastičku - a tak tlustou myš jsem nikdy neviděla, vypadala jak tenisák, opravdu kulička... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, jsi statečná. Já bych už nebydlela. Marcela

    OdpovědětVymazat
  4. Při čtení článku jsem se bavila, ale naprosto vím, o čem je řeč. Jsem také z těch, kdo mají z myší fóbii. Jen ta představa, že ta potvora je někde blízko mne je příšerná. Jednou jsem dokonce odjela z chaty, měla jsem děs z toho, že to po mě v noci poleze. Naštěstí v Praze jsem v pohodě, ale na chatě, zvláště na podzim jsem z myší na prášky, a to doslova. Minulý rok jsem po zjištění přítomnosti šedé spolubydlící brala prášek na spaní, jinak bych zase odjela. Na obrázku je to docela milý tvor, ale jen na obrázku 😜😃

    OdpovědětVymazat
  5. Ty šedé potvůrky umí pěkně potrápit. pamatuji na to, když jsme bydleli s rodiči v domku. Na půdě se skladovalo seno a tam se myšky na zimu přestěhovaly a v domě si dobře žily. Bylo tam uskladněné obilí, ovoce, zelenina, brambory, tak že hlady netrpěly. Měli jsme vždycky kočky a ty se o jejich nižší stavy dovedly postarat docela úspěšně. Měj krásné dny a hlavně bez myšiček.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já se přiznám, že myš v baráku mne sice nadšením nenaplňuje, ale žádnou velkou hrůzu z nich nemám.
    Držím palce, ať se nevrátí.

    OdpovědětVymazat
  7. Asi před půl rokem jsem otevřela spodní dvířka u kuchyňské linky a šup myšička vyskočila. Příjemné mi to tedy nebylo, přesně mi bylo jasné kudy se tam dostala, vše jsem utěsnila,nastražili jsme pastičky, ale trvalo 3 dny, kdy jsem manželovi hlásila,, je tam, běž ji odnést. Víc se jich nechytlo. Nemám z myší panickou hrůzu, ale je mi jejich přítomnost v domě hodně nepříjemná.
    Hanka

    OdpovědětVymazat