sobota 1. května 2021

1. máj

Byl první máj.......

Nebojte se, nebudu se opakovat a recitovat stejné verše, jako už mockrát. Je pravda, že jsou první verše, které mě v tento den napadnou jako první. Přemýšlela jsem, která jiná báseň ještě vystihuje tu krásnou podstatu lásky a aby nebyla od Máchy nebo Seiferta. Vzpomněla jsem si na jednou báseň, kterou jsem si neustále opakovala, když mi bylo asi 15 a snila jsem o tom, že pro mě přijede princ na bílém koni. Bylo to Doznání od Františka Halase

Dojat vším co je láska

k tobě se přimykám

smuten vším co je láska

před tebou utíkám


Překvapen vším co je láska

mlčím ve střehu

churav vším co je láska

soužím se pro něhu


Poražen vším co je láska

u věrných noci úst

opuštěn vším co je láska

až k tobě budu růst


Princ na bílém koni sice nepřijel, ale přišel jiný princ, který mi psal své vlastní verše.

Letos po dlouhé době jsem byla políbena pod rozkvetlou třešní. A že jich tady v okolí kvete. Doufám, že i ten váš princ nezapomněl a zavedl vás pod rozkvetlou třešeň, nebo ještě zavede. No uznejte, kdo by těm našim princům žehlil košile, kdybychom jim uschly:-)))).

Krásný, slunečný první máj. Rija




7 komentářů:

  1. Jari, u nás je taženo a mlha a můj "stařičký král"už v tomto počasí nikam ven nepůjde, tak leda na gauč a k televizi hihihi. Ale to je jedno. Jsme spolu přes padesát let a tak už to tak vážně nebereme.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, krásný 1. máj i tobě. Rozkvetlá třešeň mne teprve čeká, protože od rána pršelo a teď je zataženo a zima. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, letos nám třešeň teprve rozkvétá a tak určitě políbení pod ní stihneme. Zatím jsme v pracovním procesu, ale už se těším na kafe a na tu pusu.
    Také Ti přeji krásný 1.máj. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, u nás nic nerozkvetlo, ale pusu jsem dostala pod obrovskou pnoucí růží, při jejímž stříháni mi muž pomáhal. I to se počítá. 😀
    Halasovy verše jsou nádherné. 🍀💓
    Měj hezké květnové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Já letos nejspíš usschnu - polibek pod rozkvelou třešní u nás na chalupě bude připadat v úvahu tak za týden, možná za dva :). Ale pusu jsem dosta, to jo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, moc pěkné verše. Měly jsme dost podobný nápad :-)
    Pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Nežehlím, ale pusu jsem dostala. Marcela

    OdpovědětVymazat