pátek 26. února 2021

Jarní den

 Nemohla jsem to vydržet. Počasí posledních dnů ve mě probouzí jemné závany jara a už se nemůžu dočkat. Sluníčko začíná hřát, rtuť na teploměru stoupá a den se prodlužuje. Prostě pohádka. Tento týden u nás byly jarní prázdniny a manžel plánoval, že bude dnes doma. Sluníčko mě navnadilo a tak jsem si řekla, že si i já vezmu den volna a užiji si krásný slunečný den, který nám na dnešek předpovídali. Určitě si myslíte, že jsem se celý den hrabala v záhonech. Omyl. Rozhodla jsem se, že si volno vezmu na relaxaci. Takže jsme ráno sedli do auta a vyrazili na výlet. Jeden dnes neví, jestli to náhodou nebude na delší dobu poslední výlet, tak jsme raději jeli. Naším cílem se stal zámek Kunštát. Inspiroval mě k tomu nedávný díl kriminálky Hlava medúzy, který se odehrával právě na tomto zámku. Trošku jsem doufala, že b mohla být otevřená zámecká zahrada, ale bohužel nebyla. Prošli jsme se kolem zámku. Hned vedle zámku mě zaujal psí hřbitov. Zatím jsem na podobnou věc nikde nenarazila. Hřbitov čítá 16 náhrobků psích mazlíčků. Někde je vyryto jméno a datum úmrtí, jinde i datum nerození. Mezi další zajímavosti tohoto zámku je, že se zde narodil Jiří z Poděbrad. Z Kunštátu jsme se přesunuli do Boskovic. Cestou jsme míjeli další krásný zámek Letovice. Na hrad Boskovice máme mnoho krásných společných vzpomínek, ještě z doby, před svatbou. Strávili jsme zde úžasný týden se skupinou historického šermu, kterého byl i manžel členem. Seděli jsme na lavičce se šálkem kávy a vzpomínali na dobu dávno minulou. Nepamatuji si, kdy naposledy jsem byla v únoru venku jen v košili a pletené vestě. Z Boskovic jsme zamířili domů, ale ve Sloupu jsme si udělali malou zastávku. Prošli jsme se kolem skal a já konečně viděla místo, kde se nachází Sloupsko-šošůvské jeskyně. Původní plán byl, zastavit se v místech, kde se nachází uměle vytvořená jeskyně Blanických rytířů. Bylo mi jasné, že jeskyně bude zavřená, ale cesta k jeskyni prochází parkem, který je plný zajímavých soch, staveb a doplňků. Místo musíme navštívit znovu. Takže jsme byli rádi, že nás navigace vedla přes Sloup a my mohli obdivovat úžasné přírodní výtvory. Stejně je příroda nejlepší umělec. Na skok jsme se zastavili ještě na Macoše. Načerpali jsme spoustu inspirace, kam se musíme znovu vrátit, až to situace dovolí. Rija




























7 komentářů:

  1. Rijo, to jste toho teda stihli dost. A ubrousku prostři se...Pěkné všechno.Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy, to byl výlet, to jste si užili zajímavostí :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jste stihli pěkný výlet a Ty jsi ho pěkně nafotila.
    Klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, udělali jste si moc hezký výlet a já nad jeho popisem a fotkami jsem si zavzpomínala na náš pobyt v těchto místech. Ráda bych se tam ještě někdy vrátila.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, stíhli jste to na poslední chvíli. Od pondělka se člověk podívá akorát za humna (a to doslova a ještě to nebude smět být daleko). My dneska odjeli narychlo zkontrolovat chalupu a teď už zbudou jen procházky, turistika si musí vzít na chvíli volno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dívala jsem se, jak velký je katastr naší obce. Je to dobré, na procházky s Nelinkou mi to stačit bude. Dokonce můžu dojít až k Dyji, tudíž mi to stačí. Počítám, že počasí se rozhodně přejít na jarní vlnu a já vlítnu do zahrady a nebudu mít nějakou chvíli čas na cestování. Ještě štěstí, že je zahrada tak velká.

      Vymazat
  6. Rijo, moc krásná procházka a povedené fotky. Výlet na poslední chvíli. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat