středa 27. prosince 2017

Kouzlo z výstavy

Sváteční dny utekly, jako voda v řece a za pár dní dní skončí i tento rok. Včerejší den jsem prožívala se svou rodinou v poklidu. Jsem moc ráda, když mám všechny blízké u sebe. Dnešní den jsem původně měla v plánu proležet, jenže člověk míní a běh světa mění. Brácha s maminkou mě zlákali na výlet. V nedaleké Miroslavi byla výstava pohlednic Josefa Lady. Využili jsme příležitosti a když už jsme tam byli, tak jsme šli na prohlídku zámku s průvodcem. Do dneška jsem netušila, jaké zajímavosti se nachází skoro za humny (asi 30 minut autem :-))) ). Musím přiznat, že přestože není na zámku žádné původní vybavení, tak pokladů a zajímavostí skrýval mnohem víc, než jen výstavu Josefa Lady. Uchvátila je místní rarita. Slovanská epopej poskládaná z puzzlí. Samozřejmě, že obrazy nemají originální velikost, ale i tak jsou dost veliká. Obrazy obsahují 163 000 dílků a skládalo je padesát lidí čtyři měsíce. Prostě nádhera. Když si představím tu piplačku, než obrazy poskládali. Co jsem ale vůbec netušila, že puzzle jsou staré skoro 300 let a původně sloužily jako učební pomůcka při výuce zeměpisu. Na zámku v Miroslavi mají pár zajímavých historických puzzlí, kdy ještě dílky neměly takový tvar, jak je známe dnes. Dokonce puzzle s výjevem svatby britské královny Alžběty, jsou zajímavé tím, že příslušníci královské rodiny mají obličeje zachovány v celku. Ten kdo vyráběl tyto puzzle si musel pěkně vyhrát. Výlet jsme zakončili posezením v cukrárně s šálkem kávy. Zavzpomínali jsme na dobu, kdy jsme jako děti jezdily s maminkou na výlety. Pokud přemýšlíte, kam vyrazit ještě do konce roku na výlet, a nebo budete mít cestu kolem Miroslavi tak se nezapomeňte zastavit na zámku, určitě vás mile překvapí, tak jako mě. A když budete mít štěstí a průvodce vám bude dělat stejná paní, jako nám, tak zážitek bude ještě úžasnější. Rija























4 komentáře:

  1. Tak to musel být příjemný zážitek. Ladovy obrázky mám hodně ráda a Slovanskou epopej jsem viděla v originále, takže je určitě zajímavé vidět ji složenou z dílečků puzzle.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:) krásne fotky:))

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jaruško, hned jsem se podívala, kdepak Miroslav leží - škoda, že tak daleko, ale píši si, možná se tam někdy podívám. Aspoň takto jsem mohla s tebou nakouknout -zámek se mi moc líbí, Ladovy obrázky mám také moc ráda. Jaruško, hezký povánoční čas ti přeji a v novém roce 2018 hodně zdraví, štěstí a lásky. Iva

    OdpovědětVymazat