neděle 17. března 2024

Jarní procházky

Nevím, jak jinde, ale u nás máme krásný jarní víkend. Včera bylo sice tepleji, ale bylo víc oblačno a sem tam spadla i nějaká kapka. Ale naše pravidelné procházky se nám vydařily a to jsem šla včera v poledne. Zrovna vyšlo na chvíli sluníčko. Včera vůbec nefoukalo a u rybníka bylo úžasně. Krásně nám kvetou špendlíky a nádherně voní. Toto miluji. Podběl už je v květu. Kachní pár se líně projížděl po hladině. Dnes byla hladina plná ptactva. Naše stálé kachny opět líně pluly podél břehu. Opět jsem měla štěstí na další vodní ptactvo, které jsem u nás ještě nepotkala. Jedním takovým byl hvízdák euroasijský. Dočetla jsem se, že u nás každoročně hnízdí asi 50 párů možná o něco víc. Tak u nás dnes byly hned tři páry:-). Druhým vodním ptákem byl polák chocholačka. Díky procházkám si alespoň vylepším mezery z přírodopisu:-). Fialek je všude kolem spousta. Už pár dní pozoruji jak jsou šeříky obsypané poupaty. Obávám se květnové dny budou bez šeříků. Už se začínají zelenat i stromy a hned je pohled na okolní krajinu veselejší. Rija

















3 komentáře:

  1. Rijo, krásné fotky. 👍👍👍Je vidět, že je jaro opravdu v plném proudu.
    Mám trochu obavu z noci na zítřek a na úterý, kdy má opět mrznout.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné jarní fotky, Rijo!
    je to radost, když se taková procházka povede.
    Posílám pozdravy, H.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně to kvete. Jinak u nás v sobotu spadla spousta kapek - přehnala se krátká, ale docela intenzivní bouřka (chytlo mne to venku a byla jsem mokrá dost)

    OdpovědětVymazat