neděle 1. ledna 2023

První v novém roce

První letošní den končí. Pokud se vyplnění pranostika, jak na Nový rok, tak po celý rok. Tak budu za lenocha. Uvařila jsem jen oběd a umyla nádobí. Dodržuji pověry, takže jsem neprala ani mi nevyselo prádlo, neuklízela jsem, abych si nevymetla štěstí. Takže co s takovým dnem? Vyrazit na procházku. Ráno to sice vypadalo na sychravý den. Padla mlha a nebylo vidět domy, přes ulici. Naštěstí se mlha postupně rozplynula a vysvitlo sluníčko. Bylo příjemně, takže jsem se prošla po zahrádce. Našla jsem za země vykukovat sněženky. Jedna pověra praví, když vyjde Nový rok na neděli bude mírná zima, úrodné jaro a větrné léto. Chci tomu věřit. Dosypala jsem ptáčkům do krmítek a během chvilky bylo v obležení malých opeřenců. Jen mi letos chybí na krmítku víc sýkorek. Jen jednou jsem zahlédla stehlíčka a zvonek nepřiletěl zatím žádný. Letos musím kolem krmítka vysadit pár keřů, aby opeřenci neměli strach a přiletělo jich víc. K obědu byla čočka, pro jistotu:-). No a po obědě jsme šli na procházku. Nejdříve jsme ale kousek popojeli autem. Ve vesnici kousek od nás, je krásná cyklostezka, která vede kolem potoka a mezi poli. Je to takový krásný klidný okruh. Potkali jsme pár lidí, kteří měli podobný nápad, jít se vyvětrat do přírody. Kousek od cesty hlídkovalo káně. Nejspíš doufalo, že v takovém počasí vylezou myši z děr a bude mít něco chutnějšího. Myši vylezly, Máša se o jeden malý úlovek včera podělila:-))). Hezky jsme se prošli, provětrali hlavu, načerpali energii ze sluníčka a užili si pohodové odpoledne. Zítra se z chutí pustím do pracovních povinností a budu věřit, že mi nějaký elán ještě zbude na mé záliby. Tak zítra s chutí a elánem vykročte do všedního života. Rija






















6 komentářů:

  1. Jari, udělali jste dobře, že jste vyrazili na procházku. Pořídila jsi moc hezké fotografie. U nás sluníčko nesvítilo, ale bylo opravdu teplo a i když foukal vítr, tak to byl takový vlažný fén...také jsme si dnes dali osmikilometrovou procházku...Přeji Tobě i celé rodině šťastný rok 2023, všem pevné zdraví, hodně štěstí, pohody, lásky a spokojenosti. Ať se vám všem dobře daří.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak dnes jsem se prošla, J8ro, jen s tebou, seděla jsem doma. Dopoledne mi totiž louplo v kříži a belhám se po bytě.Snad to ibuprofen zažene. Hezký celý rok! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, moc hezké fotky a já jsem se ráda u tebe prošla. Měj pohodový celý nový rok.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkně jste se prošli. U nás taky byl den se sluncem a dnes to vypadá,že asi bude vykukovat taky.
    Pohodový den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo přeju Ti vše nejlepší v novém roce, klid a zdraví ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký slunečný den, přeji spokojený rok 2023 a hlavně zdraví. J.

    OdpovědětVymazat