pondělí 9. ledna 2023

První týden

Máme za sebou první týden nového roku. Taky vám tak rychle utekl? Mě dny letí naprosto kosmickou rychlostí. Přijde mi, že se v mém životě něco zlomilo a den nemá 24 hodin, ale jen 12. Nestačím vnímat ani jaké je počasí. Na procházky s Nelinkou stejně chodíme za tmy. I když i taková procházka má své kouzlo. U nás na konci světa je už klid a většinou jsme venku sami dvě. Proto jsem byla moc ráda, když v sobotu svítilo sluníčko. Dopoledne jsme vyrazily s Nelinkou do polí. Ačkoli je leden, venku to vypadalo na příchod jara. Na zahradě mám venku sněženky a moc jim nechybí k tomu, aby rozkvetly. Našla jsem venku hyacinty a listy narcisek. Nebeský bambus má poupata. Obloha byla nádherně čistá a viditelnost byla nádherná. Kouř z Dukovanských chladících věží vytvořil na obzoru zajímavou scenérii. Pálava vypadala, že je za rohem. Před týdnem byla sotva vidět a tentokrát jsem ji měla jak na talíři. Překvapilo mě, že jsme byly jediní, koho sluníčko vylákalo ven. Užívala jsem si božský klid a pozorovala ptáky poskakující v křoví. Zaujalo mě posezení uprostřed pole. Dobrý nápad, protože výhled je na zapadající sluníčko. Musí tam být krásné posezení, mimo vesnici. Při cestě zpátky, jsme to vzaly kolem zahrad a většinu lidí počasí vytáhlo k práci na zahrádce. Chvíli jsem o zahrádce také uvažovala, ale nakonec zvítězila přirozená lenost a pustila jsem se do odstrojování stromečku. Původně jsem stromeček ještě chtěla nechat, vypadal krásně. Jenže pak se pod ním proběhla Máša s Nelou a stromek se začal rozkládat na prvočástice. Byl to krásný pocit, když všechny ozdoby byly v krabicích a pokoj vypadal krásně a vzdušně. Řekla jsem si, že u toho zůstanu a nechám všechny další ozdoby uložené. Moc dlouho mi tohle předsevzetí nevydrželo. Odpoledne jsem si sedla s kávou na pohovku a pozorovala opeřence, jak obletují krmítko a došlo mi, že se najednou cítím jak někde na návštěvě. Nakonec jsem vytáhla sněhuláky. Manžel se mi sice smál, jestli se chystám přivolávám zimu výzdobou. Upřímně, než břečku a bláto, to raději ať je předjaří a zimu si užijí na horách. Tam se sníh lépe vyjímá. si užívám svou malou soukromou zimu hezky doma u krbu. Pohodové dny. Rija

















9 komentářů:

  1. Rijo, hezké fotky jsi nafotila. I já mám pocit, že nic nestíhám. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Rijo, také mám pocit že čím jsem starší, čas jen letí. Usmívám se nad Tvým povídáním, že jsi se cítila jako na návštěvě... A vesničku jsi také uklidila, nebo si ji ještě užíváš? Já se na úklid vánočních dekorací teprve chystám, zatím pořád svítí stromeček, mám to ráda. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Jari, to jsou moc hezké fotografie. hezký jsi zachytila i poštolku na větvi. Moc hezké je to u vás. U nás bylo v neděli zataženo, ale také jsem vyrazila na výšlap...jen fotky nejsou tak atraktivní, jako při modré obloze. Přeji ti moc hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mi to děsně utíká. Já mám už Vánoce zlikvidované. Je to zvyk z domova, stromeček jsme odstrojovali na Tři krále a já to tak dodržuji. I když je to tak hezké, když v obýváku večer svítí. Taky jsem koukala, že mi na zahrádce vykukují sněženky a i narcisy vystrčily lístky. No, raději ať je nechají ještě zalezlé :-). Já si vždycky přeji bílé Vánoce, zase nevyšly, sníh bych brala ještě teď v lednu, ale v únoru já už začínám cítit ve vzduchu jaro, takže to už o něj nestojím.
    Měj pěkné klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Taky už mám odstrojeno - v paneláku už byly stromek i chvojí ve váze úplně na troud. Přišlo mi, že ten kout, kde byl stromek, je takový zvláštně prázdný, ale už si zvykám. A máš pravdu - taky mám pocit, že čas hrozně letí.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, milá Járo, marně z tvých fotek pátrám, kam tě v republice zařadit, že by někam k Týnu n.Vl.?
    Já jsem letos podlehla ostatním a stromek odstrojila i nějaké ostatní výzdoby uklidila a začínám spolu s jiným ubrusem ,,civilní život,,.Taky bych uvítala ještě zimu, na ty 4 týdny, ale pravda, když není mráz, nemusíme tolik topit. Jiřina z N.
    užívej si procházek s psíkem

    OdpovědětVymazat
  7. Vianoce za nami a počasie vyzerá skôr na blížiacu sa jar ako na január. Mne to však tak vyhovuje, bez snehu si to už viem užiť viac ako so snehom, nemusím mať denne lopatu v rukách :-) Páááá

    OdpovědětVymazat
  8. Járo, už jsem tady několikrát komentovala, aniž by se komentář ukázal.Můj tip, že jsi poblíž Temelína se ukázal jako špatný, jsi u Dukovan a tak na tebe budu myslet jinam, hihi. Jednou jsme tam poblíž, v obci Hartvíkovice, trávili dovolenou a jezdili po okolí na kolech.
    Hezkou neděli. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, všimla jsem si toho, že některé komentáře skočí rovnou do spamu. Už se tvůj komentář objevil. Jsem z jižní Moravy, kousek od Mikulova. Jsem takový stěhovavý pták. Asi 13 let jsem bydlela v Mikulově, pak nějaký rok v Břeclavi a teď bydlím na Konci světa a do práce dojíždím. Je to příjemnější.

      Vymazat