středa 28. října 2020

Skleněný oceán

Přestože je už pokročilé dopoledne, tak teprve teď se začíná za okny probouzet krásný slunečný den. Je tady podzim se vším všudy a rána už skoro pravidelně ukrývá mlha. Ještě před chvílí byla venku mlha, že by zabloudil i Rákosníček, ale teď už sluníčko ukazuje svoje paprsky. Počkám ještě chvíli až rtuť teploměru popojde kousek víc k desítce a půjdu na zahradu. Stále na mě čeká nedokončený záhon. Musím využít slunečného dne k práci, protože od zítřka má opět pršet. Těšila jsem se, jak využiji tolik volných dní k práci venku a místo toho mě nejspíš čeká odpočinek s knihou. Právě před pár dny jsem jednu zajímavou přečetla. Jmenuje se Skleněný oceán a napsaly ji hned tři autorky najednou. Tip na knihu jsem, jako většinou, dostala od kamarádky. Na pozadí válečné tragédie, potopení zaoceánského parníku Lusithania, se odvíjí moc zajímavý a krásný příběh. Příběh má dvě historické linky, které se vzájemně proplétají, aby nakonec dospěly k rozluštění děje. Mladá žena, hledá námět pro svou další knihu, když najde písemnosti po svém dědečkovi, který se jako mladý stevart plavil na Lusithanii a vydá se hledat další podrobnosti. Tak začíná současná dějová linka. Historická začíná ve chvíli, kdy bohatý manželský pár nasedá na loď a čeká je plavba do Anglie. Co vše se odehraje za těch pár dní, které lodi zbývají do potopení, je obsahem příběhu. V knize nechybí láska, napětí, skoro špionážní nádech a krásný děj. Takové příběhy mám moc ráda. Kniha tak akorát pro tyto dny. Už mám rozečtenou další knihu a někdy příště vás s ní také seznámím. Tak pohodový sváteční den. Rija



5 komentářů:

  1. Ahoj Jaruško, tuhle knížku jsem měla půjčenou z e-knihovny v létě, na dovolenou. Ale protože jsem jich měla s sebou víc, nestihla jsem ji přečíst a propadla mi. Úplně jsem na ni pak zapomněla. Tak až budu opět nějakou hledat, znovu si jí půjčím :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Já na zamilované knihy až tak moc nejsem, ale tahle má podle popisu děje i trochu něco navíc. Tak jestli ji potkám v knihově, tak ji zkusím. Ale budu si muset počkat, až zas otevřou... (já čtu v papíru, což se v současné situaci ukazuje jako trochu nevýhoda)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já už jsem se naučila číst knihy i v čtečce. Pořád sice vítězí klasické papírové knihy, ale nemám dost místa, tak některé knihy musí být ve čtečce.

      Vymazat
  3. I když patřím mezi knihomoly, tuhle knížku neznám. Vypadá to na hezké počteníčko. 👍👍
    Podívám se, zda není k dispozici ke stažení do čtečky.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat