úterý 24. března 2020

Panský dům

Před časem se mě jedna známá ptala, jestli umím odpočívat. Netuším, jak ji něco takového napadlo. Sama o sobě si myslím, že jsem dost pohodlná a líná. Přemýšlela jsem, jak vlastně odpočívám? Nejsem klasický případ hospodyňky, která stojí hodiny u sporáku a vyvařuje. Mám ráda rychlá jídla, pokud možno v jednom hrnci. Ušetřený čas využívám k jiným činnostem, od jara do podzimu na zahrádce. Zjistila jsem, že pro mě je relaxace i když celý den sedím u šicího stroje. Je však doba, kdy se potřebuji vypnout úplně a to většinou sednu ke knize a čtu. V lednu jsem přečetla dvě knihy a hned jsem si vzala do rukou další knihu. Byla to trilogie Panský dům a musím říct, že jsem všechny tři díly doslova zhltala. Děj se odehrává v Německu před první světovou válkou, během války a ještě ve dvacátých letech minulého století. Knihy jsou moc hezky napsané a od čtení se nedá odejít. Od stejné autorky na mě v knihovně čekají další díla a pokud bude karanténa pokračovat, tak se pustím do dalšího čtení. Rija



4 komentáře:

  1. Četla jsem a taky se mi to líbilo.
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha přivede na jiné myšlenky, to je nyní zvláště potřeba. Já Rijo také odpočívám - při čtení, při pletení, při šití :o)).
    Opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, také je mám a také se mi moc líbily. Marcela

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně a pravdivě napsané, u knihy člověk přehodí výhybku, žije příběhem, pohltí ho děj a to je víc než žádoucí.
    Krásnou a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat