pondělí 6. dubna 2015

Zahrada na začátku dubna

Ať žíje apríl. Musím uznat, že letosní začátek dubna naprosto přesně odpovídá rčení "Bláznivé aprílové počasí". Vystřídaly se snad všechny druhy počasí, co znám. Přes den se střídá slunečné počasí s deštěm nebo sněhem a když nefouká, tak je venku krásně. Dokonce jsme si včera vypili kafe na zahradě. V noci rtuť klesá pod nulu. Prostě bláuinec. Zahrada se zatím tváří, že ji to bláznivé počasí moc nevzrušuje. Doufám, že se počasí vyblbne teď a nepřijdou mrazy ještě v květnu. Pomalu začínají kvést všechny jarní květiny. Narcisy, hyacinty, petrklíče, fialky i koniklec. Loni to vypadalo, že mi na sklace zbyl pouze bílý koniklec, ale letos vyrostly, na úplně jiných místech než jsem je nasadila, všechny tmavě fialový i světle fialový a teď jsem našla ještě jeden, jen ještě nevím barvu. Pořád pokračuji s úpravami záhonů. Poslední dobou mi to jde pomalu, protože jsem si namohla ruku a protože je to pravá ruka, tak si ji musím šetřit. Moc mi to ale nejde, každou chvíli mám ruce v zemi. Na podzim jsem dostala semínka a poctivě jsem si je uložila a zem se po nich slehla. Miluji ty moje schovky. Doufám, že se počasí vyblázní a začne opravdové, krásné a teplé jaro. Rija





2 komentáře: