úterý 17. března 2015

Střípky minulých dní

Víkend byl na sluneční paprsky velmi skoupý. V sobotu dokonce pršelo. Loni touhle dobou jsem přivolávala déšť a čekala na pár kapek vody. Letos zase prosím, aby přestalo pršet a zem stihla trošku vyschnout. U nás je část zahrady pořád pod vodou a polní cesty kolem vypadají jako malá jezírka. Ani nepřízeň počasí nám nezabránilo, abychom po chvilkách řádili na zahrádce. Bylo potřeba nasadit stromky, které jsme se konečně rozhodli pořídit. Hezky dlouho jsme se doma nemohli dohodnout, jaké vlastně pořídíme. Nakonec jsme se rozhodly pro švestky, pro mě ringli a konečně vysněnou lísku. Po nasazení nám zbylo kousek místa, ještě na tři stromy, tak o víkendu nasadíme další, aby byla řada úplná. Teď už jen aby nám krásně rostly a urodily i nějaké dobré ovoce. Trošku jsem ostříhala kroucenou vrbu a pár větviček nastříhala do džbánu a ozdobila obháčkovanými vyfouknutými vajíčky. V neděli jsme využili chvilek, kdy se zpod mraků klubalo sluníčko a šla jsem si utrhnout pár větviček kočiček do vázy. I když se to nezdálo, tak jsme ušli 5 km. Včera jsme využili krásného počasí a vydali se s Nelinkou na procházku. Mám ráda chvíle, které trávíme s manželem, ať je to jakkoli, hlavně že jsme spolu. Příjemně jsme se vyvětrali a do pěšího deníčku zapsali dalších 5km. Dneska nám počasí opět přálo a tak došlo i na kolo. Jen škoda, že se ještě poměrně brzy stmívá, jinak bychom ujeli víc jak 19 km. Jelo se krásně a přesvědčila jsem se, že je jaro opravdu tady. Přiletěli už čápi. Nechtěla jsem tomu věřit, protože se procházel poměrně daleko od cesty, ale fotka nakonec ukázla, že je to opravdu čáp. O pár kilometrů dál jsme pozorovali krásné stádo srnek, bohužel taky dost daleko. I po přiblížení vypadají jak zajíčci. Mě se líbí, že čím dál častěji v přírodě potkávám zvířata. Od začátku března mám v nohách 24 km pěšky a 32 km na kole. Musím trénovat, manžel plánuje brzy prodloužený víkend na kolech a zatím výdrž nic moc. Mějte krásný slunečný středeční den, ještě zítra má být krásně. Rija




3 komentáře:

  1. Jů, tys pilná zahradnice ... i sportovkyně:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, poslední dny jsou jak stvořené k procházkám či na kolo, je opravdu nádherně, bohužel to většinu času mohu sledovat jen přes okno...
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat