středa 4. září 2013

V září

Těmito slovy začíná jedna známá písnička od Karla Gotta

"V září vyvolávám filmy z prázdnin,
  v září nejsem sám, když vzpomínám.
  I léto se vrátí zpátky, já cítím,
  že zas blízko tě mám........."

I když se to nezdá, tak včera nám opět začala škola. My už ten začátek neprožíváme, protože synové jsou již na vysoké a tak nezačínají začátkem září, ale na konci. V pondělí jsem si vzpomněla na dny, kdy jsem poprvé syny vedla do první třídy. No už je to hodně let. S začátkem školy přichází podzim. Počasí venku tomu odpovídá, je pošmourno a fouká. Včera jsme jeli na chalupu, tak nějak neplánovaně. Posbírala jsem rajčata, nějak se nám rozrodily. O víkendu jsem si zavařila pár skleniček leča a vidím to o víkendu na další. Využily jsme s Nelinkou teplého počasí a šly se projít. Ostrůvek na rybníku se pomaličku začíná zbarvovat do podzimních barev. Stromy podél cesty jsou obsypané ovocem. Tolik špendlíků jsem už dlouho neviděla. Trnky se už začínají krásně modrat. Dokonce i šípky se sklání k zemi pod tíhou červenajících se plodů. Po loňské neúrodě je radost pohledět na letošní krásný rok. O kousek dál se v trávě modrají švestky. Neznám nikoho v okolí, kdo by je letos nenakládal do sudů. Není lepší lék na neduhy jak lok dobré slivovičky a že jí letos bude. Krásně jsme se prošly a když už jsem byla v dokumentování darů přírody, tak jsem přidala kousek naší dozrávající révy a pár rajčat. Přestože se podzim neúprosně blíží, růže stále krásně kvetou. Dokonce i muškát v záhonku je pořád krásný a levandule začíná opět nakvétat. Takže léto rozhodně ještě není pryč. Vždyť nám slibují ještě teplé dny. Užívejte si tedy krásného počasí a příjemné babí léto Rija




4 komentáře:

  1. Je opravdu zajímavé, že takovou úrodu špendlíků jsem taky ještě neviděla. V sobotu na výletě jich byly na zemi haldy!
    Tu Kájovu písničku miluju! :-)
    Letos to bylo poprvé, co kluk nemusel do školy prvního září, až mu to bylo líto...

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, začátek školního roku už není takový, jako býval, ale vzpomínám...nějak rychle to letí...
    Máš pravdu, zahrada je v plné síle. Snad bude ještě hezky.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky Rijo, snad těch teplých dnů bude ještě dost:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Snad babí léto bude pozvolné a teplé.aby to nebylo týden tepla a pak hned zima a topení.pěkné fotečky

    OdpovědětVymazat