sobota 18. května 2024

Botanická zahrada

Druhý květnový týden jsem využila svátku a čtvrtek a pátek jsem si vzala dovolenou. Původní plány sice byly úplně jiné, ale nakonec jsem čtvrtek strávila drobnými přesuny doma, ale většinu času jsem věnovala relaxaci u knihy. Tělo to potřebovalo:-). V pátek jsem si udělala výlet do Brna. Cílem nebylo chození po obchodech ani vyřizování, ale prostě jen procházka městem. První kroky vedli na Petrov. Kostel i jeho okolí mám velmi ráda a když mám příležitost, pokaždé se jdu kolem kostela projít. Prošla jsem Zelným trhem, kochala se pohledem do výloh (nakonec jsem stejně navštívila nějaký ten obchod, nutně jsem potřebovala nový hrneček na kávu). Poseděla v malé kavárně u šálku kávy a výborného zákusku. Dopoledne uteklo jak voda a na mě čekalo setkání se synem. Cílem celého dne byl dárek, který jsem si měla vybrat. Návštěva botanické zahrady. Před lety jsem jednu navštívila, ale tuhle, která patří pod Mendelovu univerzitu, tu jsem ještě neviděla. Konečně přišel ten správný čas. A správný byl opravdu. Běžně je zahrada otevřená jen do 15 hodin, ale zrovna byla zahájená výstava kosatců, tudíž bylo otevřeno až do 18. Nemusela jsem nikam spěchat a mohla jsem si vychutnávat kytky, stromy, keře, květy a sem tam i nějakého živočicha. Nakonec jsme došli i ke kosatcům. Ty záplavy barev byly okouzlující. Měla jsem štěstí na období. Kvetly pivoňky, rododendrony, vajgélie, úžasné orchideje, třemdavy i lekníny. Prostě pohádka. Den jsme zakončili návštěvou zahradnictví, ze kterého jsem neodcházela s prázdnou. Syn tak mamince splnil nejedno přání:-))). Den se podařil a vydařila se i sobota. Mám doma dobrý základ, vytvořit také svou malou botanickou zahradu. Zatím se mi to moc nedaří. Občas mi do koncepce hodí vidle nějaký škůdce, či bujný plevel. Možná se jednou dočkám. Rija


















































7 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie z Brna a botanická zahrada je úžasně rozkvetlá. V Brně jsem byla několikrát na školení a kurzech, ale na toulání městem čas nebyl, protože jsem se musela věnovat studiu a navíc to bylo ze školícího centra do historické části města, dost daleko. Měj krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky z Brna, Rijo!
    V takhle rozkvetlém jsem tam vlastně nebyla...
    Ráda jsem si přečetla i tvé vzpomínky. Zažili jsme už ledasco, že...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Podle fotek je vidět, že sis ten den krááásně užila.
    Pohodovou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné záběry z centra Brna i z botanické. Výstava kosatců by se mi moc líbila.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotografie :) Přeji pěkný večer, Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Jarunko, o kosatcích jsem se dočetla v sobotu a v pondělí měli zahradu už zavírat - takže jsem se tam nakonec nedostala a díky tobě trochu ano. Sama jsem jet nechtěla a kamarádky nemohly. Třeba to vyjde jindy. Rok uteče jako voda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Přiznám se, že Brno pro mě není srdcová záležitost. Ale vypadá to, že ho budu muset vzít na milost a trochu ho lépe poznat. Děkuju za tipy, kam se podívat. Botanickou zahradu určitě nevynechám!

    OdpovědětVymazat