neděle 25. června 2023

U rybníka

 Máme tady poslední červnovou neděli. Nebyla jsem tu měsíc. Pořád se něco děje a jak je venku krásně, tak se snažím být co nejvíc na zahrádce. I když posledních pár tropických dní, jsem spíš přežívala na gauči. V dřevěné boudě, nám spadly regály a měla jsem o zábavu postaráno skoro na celý měsíc. Byli jsme nuceni pořídit nové regály a všechno vystěhovat,  přebrat a zbytek nastěhovat zpátky. Když už jsem byla přinucena vytřídit boudu, tak jsem se pustila do vytvoření místa, aby si měl manžel kam, přes léto ukládat dalekohledy a další potřeby a nemusel neustále vše stěhovat ven a dovnitř. Přeci jen to něco váží. Vzala jsem to pěkně od podlahy a udělala pořádek i v kůlně u zimní zahrady. Nezdá se mi, že bych toho tolik vyhodila, ale kupodivu vznikl i volný prostor.                                                                                         Procházkám jsme v těch vedrech moc nedaly. Ani mě, ani Nelince se moc v  horku chodit nechce, takže vždy jen kousek a rychle zpět. Včera bylo chladné ráno, tak jsme došly až k rybníku, ale byl byl smutný a potemnělý, jako počasí. Dnes nás na cestě doprovázelo sluníčko a rybník celý ožil. Ptáci prozpěvovali, jak o život. Při pozorování toho cvrkotu a poletování, mě napadlo přirovnání. Okolí rybníka mi přišlo, jako jedná velká pavlač a vybavila se mi scéna z černobílého filmu, jak ženy v sobotu, uklízí, větrají peřiny a drbou na zápraží. Přirovnání mi přijde k smíchu, ale to radostné cvrlikání, ťukání a šveholení, si lepší přirovnání asi nezaslouží. Měla jsem štěstí, protože potápka roháč právě venčila malá káčátka. Dělal pěkný rachot, aby nás zahnala a malí špunti mohly odplavat dál od břehu. Minulý týden jsem po delší odmlce potkala nutrii. Měla dobrou náladu, tak se hezky dlouho předváděla ve vodě.                                   Pár metrů od domu a někdy mám pocit, že jsem se ocitla v jiném světě. Krásný pohodový poslední červnový týden. Rija





















 

9 komentářů:

  1. Hezké fotky. Jinak já jsem v tom počasí, co bylo většinu týdne, vedrem polomrtvá a jsem ráda, že dojdu z práce domů. Ani už doma nic neudělám.

    OdpovědětVymazat
  2. Povedly se ti moc hezké fotky, Rijo!
    Užij si krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní fotky. Zatím jsem nepocítila, že by mne současná venkovní teplota umořila. Já jsem teplomilný člověk, ničí mne spíš chlad :-). Do bazénu u syna nevlezu dřív, než je vyhřátý na víc než 26 stupňů :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezké fotografie Jaruško. Povedly se Ti krásné záběry na perleťovce malého a okáče bojínkového. Krásný je i záběr na ťuhýka. Toho jsem tu už dlouho neviděla. Přeji ti moc krásné dny při procházkách v přírodě.

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, moc krásně jsi nafotila. Kochám se. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo to jsou moc hezké fotografie z procházek. Líbí se mě Ježek, ale i ostatní. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo, nádherná zoologická! Mávám Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. krásné fotky!
    přeju pěkné letní dni
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško, přeji ti všechno nejlepší k svátku, hlavně hodně zdraví a štěstí. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat