sobota 23. července 2022

Šumavské toulání - den první - Na Hluboké

Pomalu končí třetí prázdninový týden a mě končí dovolená. Dny před dovolenou letěly takovým tempem, že než jsem se nadála mám i po dovolené. Letošní dovolená byla naprosto jiná, než všechny ostatní. Mě se nikam moc nechtělo, nejraději bych ležela a nic nedělala, ale tak nějak vyplynulo, že je potřeba změnit prostředí. Navíc jsme poprvé sebou brali i Nelinku. Nechtěla jsem, přidělávat babičce s hlídáním starosti, stačí jí to malé torpédo, které má doma. Vybrali jsme Šumavu. Souhlasila jsem, protože dovolená s naší psí dámou, v nejlepších letech, zaručovalo, že nebudeme podnikat žádné těžké výšlapy ani túry. Taky jsem si říkala, že unikneme vedrům, která se na nás valila. Přípravu jsem nepodcenila a ještě na poslední chvíli pořídila batoh na psa. Jak se ukázalo, tak to byl výborný nápad. Rozhodli jsme se vyjet už v neděli a aby toho nebylo na Nelinku moc, tak jsme naplánovali přenocování na Hluboké. Při balení byla Nelinka, jako obvykle, celá vykulená a navíc ji rozhodilo, že nakládáme do auta pelíšek i boudu. Sice se uvelebila v pelíšku, ale celou cestu byla nervózní. První drama nastalo, když jsme šli na jídlo. Vybrali jsme klidné místo, kde jsme mohli jít i s pejskem. Majitel byl navíc pejskař, takže naší dámě přinesl nejen misku s vodou, ale i hrst piškotů. Chudinka byla tak vykulená, že nepila, ani piškot si nedala. Další problém nastal s venčením. Odmítla se vyvenčit. Už jsem začínala mít obavu o celý průběh dovolené. Na Hlubokou jsme dojeli, ubytovali jsme se. Nelinka se najedla, napila a vypadalo to, že se i uklidnila. Cestou na zámek jsme šli kolem zajímavé kavárny. Zdi před kavárnou byly popsány zajímavými moudry ze života. Přemýšlím, že si nějaké moudro vypůjčím, do svého tvůrčího koutku. Hlubokou máme moc rádi a nebyli jsme tam poprvé. Prošli jsme se kolem zámku, parkem a došli až k rybníku, ale Nelinka nejevila moc známek pohody. V duchu jsem začínala litovat, že jsem vůbec někam jela. Naštěstí manžel dostal nápad a koupil malý tenisový míček. Nelinka balónky miluje a při hře s míčkem zapomněla na své obavy a vyvenčila se. Ráno jsme celý proces opakovali a vypadalo to, že obavy jsou zažehnány. Mohli jsme vyrazit dál. Naštěstí další dny už byly ve znamení pohody a užili jsme si chvíle volna všichni tři. Rija


































3 komentáře:

  1. Jari, to jsou moc krásné fotografie z vaší dovolené. Hlubokou jsme navštívili před mnoha lety. U toho rybníka je moc pěkná ZOO. Můžu říci, že jedna z nejhezčích. Děkuji za hezkou podívanou a pro mě i vzpomínky na krásný pobyt v tomto nádherném kraji.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, snad to byla jen nervozita z cesty a už si jen a jen užíváte a všichni! Cestování se psem má svá specifika, něco o tom vím :o) Aaron cestu moc rád, nic podobného jsme nezažili.
    Hluboká je prostě krásná!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, ty fotky ze západu slunce nad rybníkem jsou kouzelné.

    OdpovědětVymazat