pátek 16. listopadu 2018

Druhý vánoční dárek

Sedím v pokoji, dívám se zamyšlením na jinovatkou pokrytou zahradu a myšlenky mi lítají někdy ve vzduchu. Je tady krásně. Dnešní den není ještě ani v polovině, ale za mě můžu říct, že je to krásný den. Každá rodina má nějaké své tradice nebo zvyky. A teď tím nemyslím, jen lidové tradice. Třebas my doma máme takovou neobvyklou tradici. Stalo se u nás skoro pravidlem, že s blížícím se adventem, se u nás musí něco opravovat, bourat či jinak vylepšovat. Sice teď dva roky po sobě úpravy vyšly na červen, ale předtím pár let po sobě na dobu před adventem, nebo přímo v době adventní. Abychom zůstali naší adventní tradici věrni, tak nám dnes ráno přišli vyměnit okno na verandě. Přijeli dřív, než avizovali a než jsem se stihla pořádně probudit byla práce hotová a řemeslníci pryč. Ještě mě stihli potěšit, protože potřebujeme vyměnit okna v koupelně, jenže tam jsem se bála, že mi poškodí obklady, protože mám okna obložená kachličkami. Nepoškodí, prý se nemusím bát. Vyšlo to úplně skvěle, že jsem si nemusela brát dovolenou a do adventu bude i uklizeno. Veranda s oknem prokoukla. Ještě tedy musí přijít zedník a položit parapet a zapravit poškozenou omítku. Zbývá vyměnit druhé velké okno a veranda bude kompletní. Určitě se divíte, proč jsme to neudělali najednou, no protože se nemůžu rozhodnout, jestli dát jen okno nebo francouzské okno. Francouzské sice není potřeba, ale na zimu mám na verandě kytky, tak by měly víc světla. A taky mě napadlo, že bychom mohli k verandě připojit zimní zahradu (ale pst, to ještě nikdo neví). Než našetříme, tak mám o čem přemýšlet. Jdu pokračovat ve vyšívání, už mi zbývá jen kousíček. Mezitím zaschne pěna, tak můžu uklidit. I když pánové se snažili a moc bince nenechali, jen trochu prachu, ale s tím se počítalo. Přeji pěkný den i nadcházející víkend. Rija


14 komentářů:

  1. Zimní zahradu určitě joo, máme ji několik let, a je to super, dát si v ní třeba v zimě kafe mezi zelení.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je to daleká hudba budoucnosti. Pořád mám strach, že přijdu o světlo v obýváku.

      Vymazat
  2. Připomnělas mi, že ináš byt volá po úpravách....
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme starý dům, tak máme o zábavu postaráno.

      Vymazat
  3. Rijo, já myslela, že tuto tradici máme jen my :-) Není to plán, prostě to tak vždycky vyjde a my přesně v adventní čas něco měníme, rekonstruujeme, stěhujeme atd. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, že v tom nejsem sama :-). Co máte letos v plánu, když už se blíží ten advent?

      Vymazat
  4. Rijo, my máme také své tradice, ale naštěstí v zimě nepředěláváme nic. Jen předloni topení, ale to byl jen zásah v komoře. Okno vypadá skvěle a až bude parapet a na něm zase kytičky ... :o)
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Tradice je třeba dodržovat. Parapet snad bude v pondělí a pak už můžu uklízet.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, tak to vám to všechno krásně klaplo, to je prima :) A zimní zahrada by byla určitě přínosem a pro kytky ráj :)
    Měj se hezky, Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Okno vypadá moc dobře! Chtěla jsem na podzim dát vymalovat obývák a vyměnit garnýž, ale jaksi k tomu nedošlo. Takže bude to akce jarní. My máme příští týden před sebou akci - výměna plynového kotle. Starý už dosloužil.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nás příští víkend čeká adventní Vídeň. Už se moc těším. Mají město moc krásně vyzdobené.

      Vymazat
  8. Jaruško, vy se do toho umíte před Vánocemi pořádně obout. Okno je moc pěkné. Pěknou neděli vám oběma přeje Marcela.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji. Už se těším až bude úplně hotové a já budu mít uklizeno.

    OdpovědětVymazat
  10. Advent, ne-advent, okno by mělo přednost i u mě. A tu zimní zahradu rozhodně jóóó. :-)
    Krásné sváteční dny, pa.

    OdpovědětVymazat