neděle 4. prosince 2016

Adventní Vídeň

Krásný sváteční den. Bože jak ten čas letí, máme tady druhou adventní neděli. Doufám, že jste ji prožili v klidu a pohodě a na stole hoří druhá zapálená svíčka. Celý letošní rok mám pocit, že dny běží jako splašené a já se zpomaluji. Mám pocit, že než se otočím je týden pryč a vůbec nic nestíhám. Maličko se teď vrátím v čase, k poslední listopadové sobotě. Po týdnu plném deště a nepohody, jsme se probudili do krásného slunečného dne. Den jako stvořený k výletu. V pátek jsme se rozhodli, že se konečně pojedeme podívat do Vídně. Máme to kousek a ve vánoční Vídni jsme zatím nikdy nebyli. Tedy my tam nebyli už hezkých pár let. Několikrát jsme cestu naplánovali a pokaždé zasáhla nepřízeň osudu. Tentokrát jsme neplánovali a rozhodli den ze dne a jeli. Přestože jsme měli navigaci a označené parkování, tak jsme chvíli kolem kroužili jak supi, než jsme zaparkovali. První cesta vedla do kavárny na šálek kávy, abychom si dodali energii. Vánoční trhy před radnicí byly v plném proudu a všude kolem spousta světel, stánků a lidí. Všude kolem bylo slyšet vánoční hudbu, takže nám nedalo moc práce naladit se na tu správnou vlnu. Překvapila mě různorodost nabídky v jednotlivých stáncích, především rukodělná výroba a zboží týkajících se vánočních svátků. Přestože bylo venku příjemně, neodpustila jsem si hrníček s punčem. Prošli jsme si část města a došli až ke katedrále svatého Štěpána. Byla otevřená, tak jsme zavítali dovnitř a  zapálili svíčky za naše nejbližší. V tichu jsme si prohlédli katedrálu a vydali se k autu. Strávili jsme příjemné odpoledne a přestože všude byla spousta lidí, nijak jsme si nepřekáželi. Výlet stál za to a já si přivezla adventní náladu. Rija












Žádné komentáře:

Okomentovat