neděle 30. října 2016

V hlavní roli divadlo

Mám velké štěstí, že máme s manželem dost stejných zájmů. Mezi jednu velkou společnou zálibu patří divadlo. Vždyť díky divadlu jsme se poznali. Byla doba, kdy jsme jezdili pravidelně a pokaždé jsme si udělali krásný den, který jsme zakončili tancem. Ale to už je hodně dávno. Před pár dny jsme měli výročí a při jeho oslavě jsme si řekli, že bychom měli zase zajít do divadla. Podařilo se nám sehnat lístky na představení My Fair Lady (ze Zelňáku). Předlohu napsal G. B. Shaw a hra se jmenuje Pygmalion. Spousta z vás si určitě vybaví úžasné filmové zpracování z roku 1964 v hlavní roli s Audrey Hepburnovou. Písničky z tohoto muzikálu zná určitě každý. Například Já se dnes dopoledne žením v podání Milana Chladila nebo Kapička štěstí, jak ji kdysi zpíval Pepíček Bek. Toto představení bylo trošku jiné, než zmíněné filmové zpracování.. Autoři námět převedli do prostředí nám bližšího - do Brna na Zelný trh. A hlavní hrdinka mluví v brněnském hantecu. Samozřejmě, že se díky změně prostředí stala z Lízy Doolittlové, Líza Ďulínková a i texty písniček byly mírně poupravené, ale celé představení se tak stalo naprosto úžasným zážitkem. Opravdu dlouho jsem se nesmála až k slzám. Některé scény byly naprosto úžasné. Pro mě byl zážitek ještě umocněn tím, že jsem měla možnost vidět na živo hrát herce, které znám z televizní obrazovky. Takže otec Lízy v podání Zdeňka Junáka byl naprosto báječný. V hlavní roli profesora exceloval Martin Havelka. Úžasně hrála i Zdena Herfortová a výkon Markéty Sedláčkové v roli Lízy byl neskutečný. Mám ráda představení, při kterém člověk může odhodit starosti za hlavu a propadne smíchu. Mimochodem, ještě dnes mě bolí celá bránice. Pokud budete mít možnost jít na toto představení, tak vřele doporučuji. Úžasný zážitek a nebudete litovat. Rija
Foto internet

Žádné komentáře:

Okomentovat